Direktlänk till inlägg 26 september 2010

Ensam helg för Farax

Av Pauline Eriksson - 26 september 2010 09:31

Igår va Farax bara i hagen och eftersom Emmy är iväg med Alfred på clinic så var han ensam i hagen men det är ju hästar runt om i hagarna så han har klarat sig bra. Igår körde jag, Henke och min mamma till Börjes i Tingsryd och det blev en väldigt trevlig dag och ganska dyr (i alla fall för min del), köpte både kläder till mig själv och till farax (regntäcke) plus att det blev en del foder och lite annat smått och gott  


Så här ser det ständigt ut hos mamma och pappa, deras katt Mio är som ett plåster på min älskade Isak.

  

Även idag är Farax själv men innan vi släppte ut honom så tömkörde jag han en runda och Henke gick med Selma (hans föräldrars hund). Är väldigt sugen på att köra in honom till våren men vi får väl se om jag får råd att köpa sele och vagn tills dess annars få det vänta nåt år till.

Idag blir det att fortsätta städningen, packningen och förberedelserna inför kommande vecka när flytten närmar sig.


  

 
 
Ingen bild

folkesson

26 september 2010 18:54

Hej Paulin...nu närmare sig att flyttlasset går ifrån Västeråkra, spännande och sorsamt på samma gång kan jag tänka mig. Lille Alfred kommer att gråta stora hästtårar men det måste finnas en ny kompis eller hur, lycka till nu // Kram gittan

Pauline Eriksson

27 september 2010 06:37

Ja du Gittan, det är väl alltid så att det är blandade känslor när en stor förändring sker i ens liv. Denna förändring kommer precis rätt i tiden men visst är det med vissa blandade känslor.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards