Alla inlägg under juli 2016

Av Pauline Eriksson - 31 juli 2016 18:36

Ett år sedan vi stod i rådhuset och sen tillbringade natten på Häckeberga slott i Skåne.

Idag nöjde vi oss med att äta middag på Riverside (www.atpariverside.nu) som är en restaurang mitt ute i skogen vilket vi varmt kan rekommendera.

Av Pauline Eriksson - 31 juli 2016 12:23

Endast 15 månader leder Ronja hästarna själv (kanske mamma hjälper till lite) till betet på morgonen.

Hästarna sover i sin lösdrift på natten och vi möts av dessa nöjda hästar som dock är lite sugna på gräs.

Av Pauline Eriksson - 30 juli 2016 18:29

Igår var jag och Annika med Farax och Zahara på klubben (Ewr) för att göra ett reportage i lokaltidningen och vi hamnade lite otippat på första sidan idag med en stor bild.
Både jag och Annika var väl lite skeptiska då det lätt bli fel när man ska berätta något på kort tid men vi är väl båda nöjda med resultatet.

Fina Zahara och hennes pilot Annika gjorde en otroligt bra tävling på sportcupen för några veckor sedan och är väl värda uppmärksamhet.

Farax och jag var också väldigt samspelta och Pauline Högdahl som fotograferade på sportcupen fångade många fina tillfälle.

Det är kul att träffa likasinnade människor som dela både värderingar och mål med sitt intresse.

Av Pauline Eriksson - 27 juli 2016 22:08

Ikväll fick vi besök av Emmy och Alfred (Farax bästis) för ett gemensamt träningspass i paddocken. Alltid lika insprirerande att träna ihop med en likasinnad och på nåt vis så skärper man till sig lite extra.


Zirocco sköter sig bättre och bättre tillsammans med andra hästar.

 

Av Pauline Eriksson - 26 juli 2016 21:15

Ikväll har jag varit på tur i skogen med båda mina ponnisar och då F verkligen inte är en ponny räknat på höjden så sitter man ganska högt. En stor fördel med detta är att man ser svampen uppifrån och jag hittade fyra nya kantarellnästen på min lilla tur ikväll som jag måste hämta imorgon.


Ibland är det skönt att motionera båda hästarna samtidigt och är fortfarande så att Z få gå som handhäst och det kan man bli så här trött av.

 

Av Pauline Eriksson - 24 juli 2016 20:27

Vädret är det sista man kan klaga på nu, sen har jag inte så mycket annat att klaga på heller så jag tycker nog att det är lite för varmt  .


Farax har fått vila en vecka efter sportcupen men ikväll var jag bara tvungen att rida en runda i skogen och efter det fick Z sin beskärda del i paddocken. 


F sugen på att ge sig iväg och min lilla stalltjej som önskar att hon var äldre och fick följa med.

 


Hela helgen har varit lite hektisk men väldigt trevlig och rolig. I fredags körde vi (hela familjen) till Malmö och besökte min kära vän Mia och hennes nya sambo, det blev en härlig kväll och sen sov vi över. På morgonen steg vi upp tidigt för det va dags för Henke att utnyttja sin 30-års present, som var att få köra en ferrari och en lamboghini. 


Fräsiga bilar

 


Sen körde vi lite sagta hemåt och det var bara hem och kolla till djuren för att köra vidare till min farbrors ställe då det va släktträff. Hur kul som helst att träffa alla (endast en familj saknades) och vi fick en strålande kväll med grillning och många skratt.


Det är inte så ofta man lyckas samlas så många på samma gång och det var ju bara tvunget att dokumenteras.

 




Av Pauline Eriksson - 18 juli 2016 12:56

Inatt kom vi hem från en helt otroligt härlig resa tillsammans med otroliga människor och hästar. Farax har gjort det igen, visat att han är en av Sveriges bästa arabhästar inom westernridningens olika grenar. 


Det blev en fin samling priser och vi fick tillbaka den fina vandringstavlan för bästa allround i western. Vi blev riksmästare i Pleasure, Reining, Ranch riding och Western horsemanchip.

 


Vi började resan på torsdagen, det var jag, Janicke med Farax bakom oss, Anna med sin fina Vincent, Annika med sin fantastiska Zahara och Annikas man Hans-Olov som groomade åt oss tre hästgalna tjejer.


Vi stannade i Mantorp på vägen upp för lunch och rastning av hästarna, alla var på gott humör från början.

 


Hans-Olov tog sin uppgift på största allvar från början till slut.

 


Vi var framme på torsdag eftermiddag och kunde i godan ro rida en stund i både ridhuset och på utebanan och alla hästarna kändes fräscha och fina.


Fredagen blev för mig och Farax en liten besvikelse då min bruna inte ville gå över bron vare sig i Ranch Trailen eller i Trailen utan var helt vettskrämd över bara tanken. Farax har aldrig vägrat att gå över en bro men blev troligen skrämd för några veckor sedan när vi var på Chappen och det blev ju lite fel där. Världens proffsigase domare Ingela Ynghagen frågade om jag vill leda honom över bron innan jag lämnade banan och nästan gråtfärdig tackade jag för att jag fick göra det. Hon har ju sett honom förr och förstod att det måste hänt något för att han skulle göra som han gjorde. Jag tror ingen annan domare hade låtit mig göra detta på denna nivån så jag är henne otroligt tacksam för att jag fick bryta denna rädsla som troligen annars blivit en svår grej att bryta.

Jag fick ialla fall avsluta med att vinna W horsemanchip.


Lördagen blev en seger dag då vi började med att klä ut oss till en beduin för att rida Native costume, det var endast Danska dressyr ekipage i klassen förutom jag som red för Sverige. Denna klass rids som en pleasure fast man ska bara visa hästen i skritt och i galopp och den bruka vinnas av klassiska ekipage då hästen ska gå i ett högre och flashigare tempo. Men helt otroligt nog så tog vi segern och det var väldigt roligt, det ska tilläggas att den kostym jag red i tillhör Janicke och det är hennes mamma som sytt den.


 


Söndagen fortsatte med härlig känsla i ritterna och Farax kändes nöjd och fräsch hela helgen, han hittade även en ny kompis i resekamraten Vincent som också stod i boxen brevid.


Anna och Vincent färdiga för att gå in och visa upp sig i utställningsklassen.


På sportcupen tävlar vi även i olika cuper och då ingår även utställningsmoment som är obligatorikt och Jag med min bruna springare kom 3:a i elitcupen (tyvärr får min fina bruna häst aldrig några poäng i detta moment).


Vår andra resekamrat Annika och Zahara tog 1:a platsen i elitcupen efter att ha genomfört en helt fantastisk helg med otroligt fina ritter och med en magisk känsla. STORT GRATTIS!!!!


Anna och Vincent tävlade i Rookie cupen och tog en fin 3:de placering efter väldigt många otroligt fina andra placeringar i de enskilda grenarna. STORT GRATTIS!!!!!


 


Då va tavlan min i ett år till, här posera vi tillsammans med Charlotte Björge som har målat den.

 

Det var ett glatt och väldigt trött gäng som körde den långa vägen hemåt igår och Janicke som varit en av de fantastiska funktionärer som ser till att Sportcupen blir av år efter år var nog tröttast av oss alla. Stort tack till alla som fixar och trixar för att vi ska kunna komma och rida på denna härliga tävling med bara araber och partbreed, ni är guld värda och gör ett otroligt jobb.


Vår fantastiska groom höll ångan uppe från början till slut, här är vi påväg hem hela gänget från syd.
 

Det var jättekul att åka tillsammans med ett glatt och trevligt gäng och jag hoppas att vi bler ännu fler till nästa år, mitt mål är att båda mina ponnisar ska få åka med då.


Puss och kram från oss...

 

Av Pauline Eriksson - 9 juli 2016 21:06

Idag har Zirocco blivit invigd i tävlingens värld och han visade att han kan bli något att räkna med. Han fick med sig både Petra och Ronja som stöd och han fick många snälla kommentarer om sitt utseende.

Vi promenerade runt en god stund innan jag sadlade på.

Det var inte annat än att man var ganska nervös, det var länge sen jag red unghäst på tävling.

Men som sagt hanterade han pressen bättre än jag trott.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards