Alla inlägg under juni 2012

Av Pauline Eriksson - 27 juni 2012 21:35

Det är det bästa  


Kl 9 kom Henkes föräldrar och det blev en riktig jobbadag, Yvonne började renovera fönster på altanen medans Tommy och jag monterade det nya altantaket.


Tommy i full fart.


Det gick verkligen "perfa" och förutom att jag inte hade räknat ut allt till hundra procent så löste sig allt under vägen och en och annan lärdom fick jag med mig  .


Yvonne gjorde underverk med fönsterna som verkligen såg trötta ut innan hon gav dem en omgång.


Kolla in resultatet  


Tusen tusen tack Yvonne och Tommy för en väldigt trevlig och produktiv dag.   

Av Pauline Eriksson - 26 juni 2012 21:24

Idag har jag och Hugo haft en heldag och vi har fått en hel del uträttat, förutom att vi kollade in på Henkes jobb så har vi handlat nytt tak till vår altan, handlat hästfoder, ätit på Mc Donald`s och avslutade med god fika hemma hos syrran.


En nöjd kille som är väldigt intresserad av grävmaskiner och lastbilar.


Jag hann med en kort skogsrunda med Farax och från ingenstans kom ett åskväder, det slog troligvis ner i sjön bakom vårt och jag blev lite "spak".


När jag kom hem så drog vi igång med att riva taket på altanen och självklart var Baronen med och styrde upp verksamheten med hjärnhand.


Inspektören kollar så allt har gått rätt till.


 

Av Pauline Eriksson - 25 juni 2012 15:39


På onsdag är det den sista anmälningsdagen för Sportcupen 2012 så passa på att anmäla Er till detta härliga evenemang. Se vidare www.sasc.se

  


Idag har det varit min första semesterdag på min första vecka och det blir bara denna vecka nu för sedan ska jag vara ledig lite senare i sommar.


Oj, va det har regnat i natt och hästarna var nog väldigt tacksamma att få ligga i torr halm i sina boxar. Efter att Janicke och Prinsen åkt hemmåt så tog jag några lugna timmar och gjorde liksom ingenting vilket är ganska ovanligt när det gäller mig men det var skönt. Sen kom jag igång och började städa lite innan jag gick ut igen för att fixa stallet och hästarna.


Zirocco hade jag bara inne och myste lite med och tränade honom lite med klippmaskinen och det gick 100 gånger bättre än förra gången när han blev lite arg på mig för att jag skulle raka han bakom öronen. Denna gången stod han blickstilla och rörde inte en min, sen blev det Farax tur och han fick ett pass i paddocken.


Regn behövde även att det är lite tråkigt när man har semester.

 


Jag skickar även en tanke till Lena som väldigt tragiskt fått ta bort sin fina häst Bakir,

tänker på dig Lena och förstår att det är tunga tankar just nu.


Kramis från Pauline


Av Pauline Eriksson - 24 juni 2012 20:26

Efter ett härligt midsommarfirande på Öland tillsammans med Henkes föräldrar och några flera där till så kom min vän Janicke och Farax vän Prinsen på besök i går eftermiddag och stannar till i morgon.

Farax är en berest kille och det har genererat många vänner för både mig och han.


I går kväll blev det ett pass i paddocken med lite hinder och Janicke hoppade med Prinsen för första gången på över 10 år och det var verkligen imponerande att se vilket flyt dem hade. Farax skötte sig fint och vi avslutade med ett hinder på ca 80 cm vilket inte var några problem för min långbenta arab.


Fina Prinsen i gästboxen


I dag har vi varit ute på en lång runda i skogen och det va trevligt tyckte Farax att få lite sällskap och vi hade väldigt tur med vädret för nu bara öser regnet ner.


Innan det blev för mycket regn så gick jag och Janicke en runda med Zirocco som skötte sig alldeles utmärkt.



Av Pauline Eriksson - 20 juni 2012 22:57

Inte så kul att åka på en rejäl förkylning nu när man ska vara ledig, men envis som man är så kör man på ändå  .

Jag orkade dock inte rida ikväll så det fick bli löshoppning för mina fyrbenta pojkar och efter Ziroccos första runda då han sprang runt som en galning och vände och tog hinderna på andra hållet så såg det så här bra ut.


Av Pauline Eriksson - 18 juni 2012 06:33

Igår fick Farax ett nytt uppdrag och det är att lära min kusin My att rida, självklart ställer han upp på det.


My har ridit Farax en gång tidigare men det var ca 8 år sedan och efter det så har hon endast ridit enstaka gånger, därför var det väldigt imponerande att hon hade både god balans och fick han att gå framåt. Man kan ju tro att Farax är en lättriden häst som svara på små singnaler men det blir ofta missförstånd när någon annan ska rida honom.


Full fokus


2 nöjda efter ridpasset


  

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2012 15:08

Igår kväll kom Farax bästa kompis på besök tillsammans med sin matte Emmy och vi satt upp några hinder i paddocken och skuttade runt en stund.


Som Ni vet så har jag och Farax även en hoppkarriär bakom oss   , med ett par 90 rundor och en klubbmästartitel...ler...   


Emmy och jag konstaterade att alla fyra (vi och hästarna) var ringrostiga men det var väldigt roligt att skutta lite igen.


Alfred må vara en stor ponny men ändå väldigt smidig i sina rörelser.


Så här såg det ut för några år sedan när Emmy och Alfred provade på westernridning och fick sin första vinst, ärevarv blev det så det ven om dem.


Alfred och Emmy stannade över natten så nu i förmiddags har vi varit ute på en härlig skogstur som avslutades med ett riktigt tävlingsrejs och Farax bara vägrade att släppa förbi Alfred. Underbart härligt att få en riktig Emmy och Pauline runda och vi lovade varandra att det skulle bli snart igen.


Kramis så hörs vi snart igen

Av Pauline Eriksson - 10 juni 2012 21:21

Det är lite dåligt med uppdateingar här på bloggen och det beror endast på att dygnet fortfarande inte har fler timmar än tidigare men det är så väldans ljust nu och då kommer vi in sent och är så trötta att man inte orkar sitta vid datorn.


Det är alltid mycket vid denna tiden både på jobbet och i det privata, framför allt när man har höga krav och denna försommaren har kanske varit lite extra mycket av lite olika anledningar.


Jag försöker så gott jag kan hålla igång Faraxen och tycker väl nog att han börja få lite kondis igen och idag var vi ute på en lite längre runda. Den rundan som vi red är en ny historia och det roliga är att förra året när Henke och jag försökte rida där för att komma runt till en annan väg så var det så igenväxt att vi inte kom igenom. I år hade vi tänkt fråga markägarna om vi kunde få röja där men när vi nu kollade så hade dem byggt en väg därigenom och vi skojade om att dem har gjort det för vår skull, men mest har dem nog gjord det för att få ut skogen .


Vår nya väg


Denna veckan har jag och Henke färdigställt staketet till lösdriften som vi påbörjade förra året och vi är väldigt nöjda med resultatet.


Denna tjocka stolpe måste ner en rejäl bit för att kunna hålla den stora grinden och det är lättare sagt än gjort att gräva nästan en meter ner i backen.


Här ser ni slutresultatet


Sen till dagens stora händelse, pga tid så har jag inte hunnit komma iväg med Zirocco sen jag hämtade honom men idag blev första turen uppbunden i hästtransporten och det blev även premiärturen för Henke att köra mina hästar. Jag är liksom lite kontrollfreak när det gäller att köra bilen som drar min Farax och eftersom inte Henke har så stor vana vid att köra med just häst så har jag kört när vi har varit iväg, men idag fick han äran att köra första turen med Z. Framöver ska han nog få köra på den stora prinsen oxå...ler....



Det gick bra förutom att när jag öppnade framdörren så hade Zirocco fått huvudet under bommen och kunde inte komma tillbaka men han höll sig lugn och jag bara lossade grimskaftet och tråcklade upp hans lilla huvud.

Henkes kommentar var att "Det är ju en jäkla tur att du har tränat han att inte drabbas av panik för då hade han nog skadat sig". Så är det nog men nu börja super-Z bli riktigt följsam och utmanar sällan mina instruktioner.


        

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards