Alla inlägg under mars 2016

Av Pauline Eriksson - 31 mars 2016 21:18

Nu när klockan är omställd hinner man ju ut i skogen på kvällarna och idag blev det en tur på Farax. Mr F är lite väl pigg bitvis och hittar mest på bus nu för tiden medans Z sköter sig bättre och bättre.
Men det är skönt att min gamle vän hållt sig frisk (peppar peppar) de sista åren och han verkar onekligen vara nöjd med tillvaron.

Av Pauline Eriksson - 28 mars 2016 20:16

Det har varit en väldigt härlig, lugn men samtidigt intensiv långhelg med ett fantastiskt väder. För mig har det blivit en hel del häst ? även att mitt knä inte är helt ok än så har det blivit ett ridpass på Farax och idag ett ridpass på Zirocco. Hela familjen har varit ute hela dagarna och vår lilla prinsessa Ronja blir ledsen när man närmar sig ytterdörren för hon vill inte gå in.

Hon vill ju prata med hästarna, getterna och åka traktor ?, idag har vi även satt upp en gunga vilket blev populärt.
Till helgen är tanken att Zirocco och jag ska åka på träning men vi får väl se hur bra mitt knä tänker bli.

Av Pauline Eriksson - 26 mars 2016 13:01

Innan har hon bara suttit på hästarna men idag blev det ett par varv i paddocken framför mamma och hon ville inte stiga av sen.
Jag har inte ridit på två veckor nu då mitt knä inte mått så bra men idag gick det iallafall hjälpligt och det va härligt att bara få sitta en stund på Faxens rygg. Zirocco fick ett longeringspass över bommar och han är som en liten fjäder jämförelse med F.

Igår slog jag till och bytte transport som jag funderat på några år nu. Det blev en Ifor Williams som är en vagn lämpad för även andra ändamål än att transportera hästar.

Av Pauline Eriksson - 23 mars 2016 21:18

Lämnade precis mina fina hästar, ryktade och fyllda hönät såg dem ganska nöjda ut.
Tyvärr har jag fortfarande lite ont i mitt knä men om ett par dagar så måste jag börja rida igen, det är ju snart två veckor sedan sist.

Ikväll har vi även haft klövvård på våra sju små dvärggetter. Alltid lika spännande men det är lite lättare att hantera dem nu.

Av Pauline Eriksson - 20 mars 2016 13:23

Vi är snart hemma efter en mycket trevlig helg i Danmark på Lalandia. Vistelsen har innefattat bad, bowling, minigolf och god mat, en välbehövlig paus för familjen. Våra goda vänner Emmy och Jocke har varit med och som vanligt har vi väldigt trevligt ihop.
Ronja har fått hänga med på alla aktiviteter men tyckte nog att badet var bäst.

Hemma har våra snälla grannar skött om våra djur och i lördags kom syrran med barnen och hjälpte till. Fick härliga bilder skickade när dem mockade och myste med hästarna. Alvin var nog lyckligast av alla då han hela tiden säger att han älskar Farax.

Av Pauline Eriksson - 16 mars 2016 09:39

Ännu ett spillvirkes-projekt, en sadelbock att ha i bagaget. Sen har den där skylttönten varit igång igen.

Av Pauline Eriksson - 13 mars 2016 19:13

Idag har vi varit på utflykt hela dagen, hela familjen men djuren fick stanna hemma. Alla djuren vill ha mat och uppmärksamhet när man varit iväg en hel dag dock längtar nog Baronen mest efter oss.

Ronja och jag stod och kelade med hästarna när Baronen kom och skrek eländigt för han ville oxå vara med.

Han är verkligen en unik och underbar liten kisemis.

Av Pauline Eriksson - 12 mars 2016 19:38

Igår gick allt från att vara på topp till att hastigt dala neråt. Jag hade lagt Ronja på eftermiddagen och skulle passa på att elda i pannan, backspola vattnet och fixa klart till hästarna. När jag packade hönäten íi lösdriften så gick brandlarmet i huset och jag börjar springa som en gassell mot huset och det smäckte till i knäet. Fläkten i pannan hade stannat och det pyrde ut rök, när jag kom in i huset och skulle ta mig upp för trappan kom smärtan i knäet. Ronja sov vidare och jag fick bort röken men mitt knä mår inte så bra.
Så helgen blev inte som tänkt med mycket ridning och häst, utan jag har mest hoppat runt på kryckor som jag fick låna av grannen.
Henkes föräldrar har varit här och Tommy och Henke har monterat en dörr i källaren in till pannan som nu är döpt till Ulla. Det stod nämligen Ulla på den dörr vi fått tag i, så nu har Ulla fått ett eget krypin.

Här bakom bor Ulla

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards