Alla inlägg under september 2013

Av Pauline Eriksson - 18 september 2013 20:58

Ikväll åkte DeeDee hem till sin ägare för att på lördag åka vidare till sin nya ägare, vi hoppas att vår svarta skönhet får det bra tillsammans med sin nya ägare.



Zirocco var nog glad att slippa gå själv och skötte sig fint när jag släppte ihop han med Farax igen, men om några veckor så blir han kastrerad. Många vet hur velig jag har varit om att ha kvar han som hingst eller inte men nu har jag bestämt mig och det känns bra. Jag är helt enkelt inte intresserad av att lägga tid eller pengar på avel utan jag vill ha en trevlig ridhäst som man kan ha kul med och tävla så då finns det ingen anledning att han ska vara hingst.

Av Pauline Eriksson - 16 september 2013 22:00

Ikväll kapade jag till och spikade upp de sista bräderna på sadelkammaren och sen blev det målning. Efter att samspråkat med Nina och Henke så fick det bli samma färg på både vägg och dörr och nu fattas endast foderbräder runt dörr och kanter, de blir i en annan färg.


Mellanbrun lasyr fick det bli och troligtvis blir det mörkare foder  

Av Pauline Eriksson - 16 september 2013 07:13

Igår deltog jag och Emmy på ridorientering en bit härifrån och det var verkligen jättekul. Man kan nog inte påstå att vi var bra på det eller i alla fall inte snabbast  , vi trodde att vi höll ett gott tempo men när det väl kom till prisutdelningen så fick vi nästan skämmas. Vi blev inte sist men nära på, vår tid blev 2 timmar och 16 min och rundan låg på ca 16 km, vinnarlaget red på 1 timme och 26 min  . Nu va inte våra hästar i toppenkondis men oavsett så har vi inte en chans men kul hade vi i alla fall och jag tror att hästarna uppskattade att komma iväg på annat än till nya ridbanor.


Väl hemma gick jag och Henke en runda med Zelma och Zirocco och sen fortsatte jag snickra på sadelkammaren.

En veckas jobb, ganska nöjd. Ikväll blir det nog lite målning  

Av Pauline Eriksson - 13 september 2013 12:03

I går kväll fick jag hjälp igen av Fixa Tommy och det gick i en rasande fart som gjorde att vi blev klara med reglingen av väggarna samt satte vi dörren.


Det blir ju hur bra som helst    


Ikväll börja jag sätta den utvändiga panelen men lite senare ska vi nog fira lite oxå    

Av Pauline Eriksson - 9 september 2013 07:06

Fortsatte igår med att börja regla upp väggen till sadelkammaren och jag tror att det kommer bli jättebra när den blir färdig. Just nu är det lite trångt i stallet då den gamla sadelkammaren få stå kvar tills den nya är klar och jag helst inte vill flytta alla andra grejer till nån annan byggnad då jag snart har en tom box igen.


Väggen börjar ta form, satte syllen, takregeln och några stående, nu ska jag bara bestämma vilken bredd jag ska ha på dörren.

 

Av Pauline Eriksson - 7 september 2013 20:14


Det är jag inte mycket för utan jag håller gärna ett jämnt tempo hela tiden   ...ler...


Idag började jag ett nytt projekt, har visserligen inte slutfört corallen till hundra procent då grinden inte är färdig men jag fick hjälp av Tommy idag och då fick det blir murning på schemat då jag inte är så haj på detta.


Det ska bli en ny sadelkammare och då jag fick översvämning i stallet förra året så är tanken att mura tegelstenar innan vi lägger syllen om det skulle hända igen.


Kan tyckas se simpelt ut men det är en del parametra att ta hänsyn till då väggen ska fästas i sockeln och taket och även om det inte ska bli en altartavla (som Tommy uttryckte sig) så vill man ju göra det riktigt från början.


När det gäller corallen så tränas Zirocco där nästan varje dag och det går super. Ikväll gjorde han alla vändningar utan fel så imorgon är det dags för uppkallning sen börja immuniseringen.


Även att jag prioritera Zirocco nu så har jag ridit Farax i alla fall varannan dag och nästa helg ska vi tävla i ridorientering tillsammans med Emmy och Alfred.


Baronen är kung här på gården som nog alla förstått och nu för tiden flyttar han sig inte ens när hästarna kommer och är gärna med och kela med Farax.

 

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards