Alla inlägg under januari 2017

Av Pauline Eriksson - 29 januari 2017 20:05

Ronjas ordförråd börjar växa men fortfarande innehåller de flesta meningarna traktor och Ocko. Traktor betyder allt från grävmaskiner och lastbilar, alla hästar heter Ocko. I några veckor har pappa Henke grävt skogsvägar bara en liten bit hemifrån vilket ha inneburit ett och annat studiebesök för mig och Ronja.

Det är fortfarande hårt i min paddock så man får hålla till godo med uteritter på helgerna. Igår tog jag och Z en runda och då han inte ridit sedan i julas så tänkte jag att det kunde bli lite high chapparall. Men min vita visade än en gång att han blivit vuxen och lite mer rutinerad ponny. Idag fick han följa med på promenad med familjen.

Av Pauline Eriksson - 22 januari 2017 21:52

Helgen har haft alla ingredienser med både nytta och nöje. Igår tog vi en liten utflykt på dagen och på kvällen hade vi en trevlig middagsbjudning. Imorse gick hela familjen en långrunda med Zirocco och sen tog jag en liten skrittrunda på Farax rygg. Vi kollade in den nya skogsvägen.

Henke har kommit in i ett nytt stim med att såga ner så mycket träd på så kort tid som möjligt.

Ikväll blev det klövvård av våra små getter och jag hittade Farax första repgrimma som han hade när han var föl. Det blev vår nya getgrimma, mycket lättare att hålla i dem då klövvård inte är deras favoritsyssla.

Jake är den mest nervösa när vi ska greja med dem.

Men det gick väldigt bra ikväll.

Denniskorven ser ni ovanför och snälla Maja under.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards