Alla inlägg under januari 2011

Av Pauline Eriksson - 31 januari 2011 06:57

Konstigt att när man har ridit så himla många år som jag har gjort ändå får ont i sittbenen efter att ha haft ett uppehåll på en månad??? Men så är det i alla fall.  ..

Igår blev det en helt underbar skrittur i skogen, min kompis Tina (som brukade rida Farax) kom på besök och tog med Migge ut och vi fick ett helt underbart "soligt" väder och vi bara satt och njöt.


I Lördags va jag och Henke på ännu en utflykt för att kolla på häst och både han och jag fastnade för denna härliga häst och går allt som det ska (veterinärbes mm.) så kommer en liten hingstunge hem till gården den första helgen i mars.

Mer info kommer framåt.... Spännande va??


Hej hopp så länge...

Av Pauline Eriksson - 23 januari 2011 17:55

Säger Henrik att jag är och han har kanske lite rätt i det, jag har i alla fall inte haft nån lust att blogga på sistone men det kan oxå beror på att det inte har hänt så mycket roligt.


Nu ska det bli ändring på det för snart är våren här och då gäller det att vara med på banan. Nån ridning har det inte blivit och det på grund av att det är stenhårt och blixtehalt så inte ens broddarna kan tränga ner men nu när det har töat bort en del snö så kan man kanske börja skritta smårundor.


Det har faktiskt blivit ljusare om kvällarna så snart hinner man ut en stund efter jobbet tom, så nu ska humöret upp och hästarna igång,


Fina Faxen i skogen


Har ju en tid nu kollat på unghästar av olika slag och det är allt annat än lätt att hitta en ny kompanjon och just nu är frågan om jag ska chansa på en yngre (1-års hingts) eller nån som är äldre och mer färdig att börja rida på. Henke och jag har kollat på några denna helgen och nästa helg ska vi kolla på en annan men jag blir bara mer och mer förvirrad. Jag hade en trevlig 2-års vallak på gång för några veckor sedan men det blev ett för högt pris för mig så tyvärr fick jag lägga ner den.


Baronen har fått en egen säng som han gillar starkt, den sover han i på nätterna men på morgonen när min klocka ringer så hoppar han upp och gosar en stund innan jag stiger upp...ler...

  

Av Pauline Eriksson - 16 januari 2011 16:37


1997-09-17 -2011-01-14



        


Jag tror att Isak simmar i någon liten sjö helt bekymmersfri och smärtfri, att bada och springa fritt va det han tyckte var bäst. Jag hoppas han förstod hur älskad han var och vilken tomhet han lämnar efter sig.


   Vila i frid min älskling, jag kommer aldrig att glömma dig.

Av Pauline Eriksson - 9 januari 2011 09:23

Idag är Julen och ledigheten över för denna gången men vilken underbar ledighet och tid detta har varit. Jag kan inte minnas nån gång att jag varit så lugn i kropp och själ som nu, en helt fantastisk känsla  (snacka om att man har vunnit högsta vinsten).


Daglig verkasamhet här på gården, hästarna har ätit massor med hö denna vintern när det har varit kallt.

  


I torsdags kväll va våra grannar på besök och det va oxå en positiv upplevelse för båda två va supertrevliga och det är ganska viktigt när man bor "utomsockens".

På fredag förmiddag efter att vi fixat stallet så bar det av till Börjes i Tingsryd för att handla forder och så blev det ju självklart en sån där jättedyr fika.


När vi kom hem så hade jag nån timme över och då passade jag på att rida ut på Faraxen en runda men sen blev det lite stressigt för på kvällen skulle jag ha tjejfest. Helen, Tina, Petra och Hugo kom men Hugo va med Henke borta hos grannen efter att vi hade ätit. Angeli skulle oxå kommit men fick förhinder men på morgonen kom hon med familjen och käkade frukost och det va roligt   annars hade det nog dröjt till sommaren innan dem hade hälsat på.


Henke och Hugo efter en sparktur


Kompisar


Igår var vi helt färdiga (trötta) så efter att jag hade gjort stallet och Henke hade kört in ved så blev det soffeläge för hela slanten, ända till kvällen för då tog vi en prommenad innan vi tog in hästarna och så blev det soffan igen.


Vi får väl se vad denna dagen har att erbjuda, hade tänkt att ut och rida nu men det har töat i 2 dagar nu så det är hur tungt som helst och just nu när jag tittar ut så regnar det så jag väntar nog en stund.


Imorgon är det jobbedag och till baka till verkligheten men det ska faktiskt bli skönt.


Tjo hopp     

Av Pauline Eriksson - 6 januari 2011 18:37

Idag har det snöat precis hela dagen och det har kommit ca 15 cm så det har varit ett fasligt skottande, Henke och jag körde även till mormor för att mamma skulle slippa skotta hos henne.

Men nån ridning blev det inte, vet liksom inte vad jag ska rida när det är så här mycket snö och helst vill jag inte upp på stora vägen för det är halt och folk kör som galningar.


Men vi tog i alla fall en prommenad och passade på att våldgästa en av våra grannar för att bjuda in dem på lite käk i kväll så dem kommer nog om en liten stund.


Ja som sagt det snöade lite idag


Hästarna stod och kurade under tallen


Båda med "norrlandstäcken", man kan nästan tro att det är där man bor


En skylt har kommit upp på stallet


Vi har bestämt oss för namnet


"Stall Fabulous"  Vad tycker ni? 


Det är klart att stallet ska vara uppkallat efter huvudpersonen Farax.


Ha det gott i snövallarna                   

Av Pauline Eriksson - 3 januari 2011 21:50

Barre Baronen är en härlig katt nästan jämt men inatt vaknade vi av att han lekte i sängen nere vid våra fötter med en MUUUUS!!!   Det är helt okej att han fångar möss men jag vill inte ha dem i sängen, han är ju oxå precis som många andra katter en taskig jäkel som tortera de stackars kräken till döds. Jag fick tag i musen och fick ta på mig stövlar och jacka för att gå ut och.....

Detta har varit min första jobbadag efter julledigheten så det var mindre trevligt att bli väckt på natten.


Hoppas att detta är en engångsföreteelse för annars är det nog bud om att stänga sovrumsdörren på nätterna.


I helgen var tigern på upptäcksfärd i det fina vädret.


han kollade även in den stora vedhögen som Henkes kompis va och lämnade.


Ikväll hade han denna sovställningen i kökssoffan och den var helt ny för mig och Henke  

        

Av Pauline Eriksson - 1 januari 2011 21:14

Vi hade en jättetrevlig nyårskväll igår och Jag och Henke bjöd på 3-rätters middag som gick hem hos alla. Henkes pappa, mina föräldrar, Hugo och alla hundarna (Isak, Jockii, Lusifer, Nito och Selma) sov över så det blev även en trevlig förmiddag idag.


Svårt att fatta att det va 5 st hundar och en katt i huset igår kväll, alla är lugna och harmoniska men Baronen höll sig på övervåningen och nanade i vår säng.


Idag blev det ingen ridning men Henke och jag mockade ut en del skit i hagen, just nu skiter dem och äter på samma ställe eftersom det är så mycket snö så rör dem sig på en väldigt begränsad yta. Inatt och idag har det mildrat en hel del och det har försvunnit mycket snö, vilket känns bra eftersom dem lovar mer snö nu i veckan.


Nedan kommer lite bilder från syrrans vinterbildtagar dag tidigare i veckan.


Uppvärmning i lugn jogg på vägen.



Sen blev det högre tempo i skogen med mycket snö




Inte så lätt att hålla balansen när stegen blev stora i snön...ler...


Men kul hade vi


Imorgon är det sista lediga dagen och då ska jag ut i skogen, men sen är det endast 3 st jobbadagar för sen är det ledighet igen så det känns helt OK.


Hej hopp och God fortsättning på det nya året

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards