Alla inlägg under november 2015

Av Pauline Eriksson - 23 november 2015 17:33

Hur mysigt det är att pulsa i lös snö som är lagom djup sittandes varmt påklädd på en varm hästrygg vet bara dem som har gjort det. Jag kan i alla fall tala om att det är väldigt mysigt och fast Farax va ganska taggad på hemvägen var jag bara tvungen att ta en galopp och det gick bra.


 


Det dröjer nog ganska länge innan jag skulle våga göra samma sak med min vita springare men han fick ett pass i paddocken istället.



Getterna tycker att minus 12 grader är väldigt kallt och går knappt u på dagarna heller.


 


I maskinhallen har verkstaden börjat få isolering i väggarna och utvändig panel, här kommer det även att bli en snickerihörna.


 

Av Pauline Eriksson - 22 november 2015 17:57

 

Igår kväll var det barmark och i morse när Ronja och jag skulle ut till djuren körde vi fast med vagnen i över 15 cm tung snö. Hästarna som fått stå inne i boxarna var förvånade och getterna vågade inte gå ut när jag öppnade luckan och fick locka ut dem med kraftfoder 



Av Pauline Eriksson - 18 november 2015 21:27

 

Då Henke varit iväg några dagar på jobb så har Ronja och jag hållt ställningen här på hemmaplan. det har regnat en hel del och det har blivit lite lerigt i hagarna så jag har haft hästarna inne på nätterna för att förebygga att Zirocco ska få mugg i år igen. Ronja har hjälpt mamma ta ut hästarna på morgnarna och passar på att kela med Farax. 


Av Pauline Eriksson - 14 november 2015 09:47

 

Baronen är som sagt en stor jägare här på gården och idag på morgonen jagade han uppe på halmbalarna. 


Av Pauline Eriksson - 8 november 2015 13:24

Inatt har det verkligen varit busväder och ett gammalt ruttet träd som Henke skulle fällt för länge sedan la sig över staketet till gethagen. Nu har ju vi våra små vänner instängda på nätterna för vi har lodjur som stryker runt här omkring så det var ingen fara så sätt.


Henke passade naturligtvis på att fälla ett annat träd oxå och det gillade kompisarna som direkt började gnaga på mossan och barken.


Nyfikna Hilda frågar alltid om man har något gott i fickan.


Igår var det betydligt härligare väder och jag passade på att ta en tur i skogen på min vita springare. Jag har inte varit ute med honom själv så många gånger och det har gått lite trögt då han inte har stöd av Farax men igår gick det mycket bättre. 


Zirocco i stallet efter skogsturen.  

Av Pauline Eriksson - 6 november 2015 19:09

 

Nu används paddockbelysningen väldigt flitigt och den är en förutsättning för att kunna hålla igång hästarna. Ikväll blev det allroundsadeln på Farax och några småhinder som vi skuttade över, det är en väldigt pigg brun häst just nu.


Av Pauline Eriksson - 1 november 2015 08:14

 

Det är få saker som slår en tur på Farax rygg en skön höstdag. Igår var det andra lördagen i rad som vi två var ute i skogen och igår blev det rundan ner till sjön som är jättehärlig, dock blev F lite orolig att jag skulle tvinga ner han i vattnet. 


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards