Alla inlägg under januari 2015

Av Pauline Eriksson - 25 januari 2015 17:58

Jag vet inte om Doris och Dennis har pratat med Baronen om att det är kul att sitta på axeln/ryggen på människor men det är i alla fall en specialitet.


Här ser ni Dennis som hoppade upp på min rygg när jag var ute i hagen idag, får väl se hur kul det är när dem är fullvuxna.

 


Så kom det lite snö trotts allt, men tyvärr är det blöt snö som snart blir slask. Getterna är väl sådär imponerade och är bara ute korta stunder.


Doris den lilla påhittiga tjejen tänkte krypa här emellan men fick ge upp.


Nästa måndag är det dax för kastrering på Dennis och Kjell, sen måste vi märka dem oxå, jag hoppas veterinären vill hjälpa oss med det så vi tänkte ta med Doris och få det gjort där. 

Av Pauline Eriksson - 24 januari 2015 15:13

 

Jag har investerat i en Kapson till mina hästar och idag har jag invigt den. Har faktiskt aldrig jobbat med en kapson utan det har varit repgrimma och sidepull när jag utbildat hästarna. Dock har jag varit lite nyfiken och nu var jag tvungen att stilla min nyfikenhet samt har planen varit att avancera longeringen. Det blev en mycket positiv upplevelse med både Z och F även om jag bara gjorde mycket enkla övningar så känns det som att det här kan bli bra.

Av Pauline Eriksson - 10 januari 2015 17:11

God fortsättning på det nya året.

Idag har jag städat ut julen från huset, då vädret varit så dåligt som man bara kan tänka sig så kändes det rätt skönt att vara inomhus.


Julledigheten har gått i förkylningens tecken och den har följt med in på det nya året också. Men det har varit mycket trevligheter ändå och vi har hunnit träffat både familj och vänner.


Hästarna har stått ganska mycket dels pga min förkylning men även för att vädret varit besvärligt på olika vis. Idag har det verkligen varit tråkigt och just nu börjar det dra in kraftiga vindbyar med risk för storm.


Även att vädret inte varit så trevligt har min kära Henke kämpat utomhus hela dagen med att gräva ner en kabel mellan maskinhallen och paddockbelysningen för att jag ska slippa springa med en sladdvinda varje gång jag ska tända i paddocken.


Det är inte fel att ha en egen grävmaskinist  , jag är numera ganska nöjd när han tar hem en grävmaskin för det händer väldigt bra grejer då.


Vårt helgbarn Zelma var med ute för att kolla läget men fick mest stå ut med att vara med mig idag så hon inte skulle hamna under skopan. Vår snälla granne Marcus kom även och hjälpte till.  

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards