Alla inlägg under juni 2014

Av Pauline Eriksson - 30 juni 2014 22:40

 

Efter 4 härliga dagar på resande fot tillsammans med Emmy och Jocke har dessa små sötnosar flyttat in på gården. Två små killingbockar som vi döpt till Jörgen och Jake,  resan hem gick fin fint, dem satt i en upphalmad kartong och tuggade hö. Väl hemma började dem direkt käka förbrilt allt som kom dem iväg. Men när vi gick ut ur hagen 20 min senare började de genast rymma gång på gång och vi fick direkt börja komplettera stängslet. Precis innan vi gick in för kvällen började de söka tryggheten i vårt nybyggda lilla hus och förhoppningsvis sover de där inatt. Baronen var måttligt road av att få konkurrens på gården och började genast morra och gå i krigsstil mot dem vilket gjorde att han fick ta tidig inne kväll för att få hälsa på nytt imorgon. 

Av Pauline Eriksson - 25 juni 2014 22:41

 

Vi har den senaste tiden jobbat intensivt med vår nya lilla grej som är ett hus och hage till två nya familjemedlemar som flyttar in på gården om några dagar. Vi blev färdiga idag och ser nu fram emot att få hem våra nya små krabater, huset dem ska bo i ser ni ovan. 


Efter ett trevligt midsommarfirande har vår semester börjat och det är så himla skönt att bara få vara ledig o göra vad man vill. Henke o jag har även haft ett par trevliga ridturer på Z o F vilket jag är väldigt glad över. Hade inte trott att vi redan skulle kommit så långt men Z sköter sig förträffligt bra just nu.

Och 

Av Pauline Eriksson - 15 juni 2014 20:37

Det har varti massor av häst denna helg för igår var jag nere på klubben och tävlade, det var väligt roligt förutom att jag och Farax inte riktigt pratade samma språk. Han fick bensinslut så fort jag ändrade sitsen vilket genererade väldigt många små stopp i tävlingsmomenten vilket ger en del straffpoäng. Det var annars en härlig dag rakt igenom med en massa trevliga människor att prata med och fina hästar att titta på. På slutet av dagen bjöd jag lite väl på mig själv men då min syster alltid velat se mig och Farax i en "rosa" kostym så bjöd vi på en reining freestyle till musiken "En Rosa Helikopter".


Så här hemskt såg det ut men vi hade faktiskt rätt kul ändå.


Vi avslutade dagen med att rida Teamtrail tillsammans med Simone och hennes lilla Hackeman, vi fick oss en liten överraskning när vi gick banan då domaren sa att vi på mitten av rundan skulle byta hästar. Det gick jättebra för Simone att styra Faxen men för mig gick det sämre med att få upp Hackeman i galopp. Faktum är att efter ha tittat på filmen så såg det inte alls tokigt ut förutom min uteblivna galopp, vi va väldigt synkade. Vi hade kanske inte så lika hästar eller klädsel som många andra men vi hade en härlig känsla och det är verkligen något att bygga på till en annan gång.


Farax fick stå och kika i en hage när vi inte tävlade.  


Idag var det Ziroccos tur att få åka på lite äventyr, vi hade en liten unghästträff hos en av pantertanterna. Zirocco skötte sig superfint idag, både när det gällde lastning, träffa andra hästar och så gick vi en runda i ett samhälle med både bilar och annat att titta på, sen fick hästarna stå på stall medans vi fikade. När jag kom hem fick Z stå kvar en stund medans jag lastade ut grejer och sen lastade jag ut honom själv vilket gick som en dans. Nu när jag ska ha semester är målet att jag ska lära honom att själv gå in i transporten så vi kan åka på vilket äventyr vi vill framöver utan att behöva hjälp.


Z går från klarhet till klarhet

 


Jättenöjd med min fina vita och min fina bruna efter denna helg. 


Henke och jag har ett annat litet projekt som vi har jobbat på nu ett tag och snart ska ni få reda på vad det är.

Av Pauline Eriksson - 9 juni 2014 19:31

Äntligen har jag fått tummen ur och mockat ur boxarna samt skurat rent väggar och galler, så nu ska det bara bäddas med en massa ny härlig halm som hästarna kan snarka i. Detta kämpade jag med i lördags och i söndag körde jag till klubbens ridbana med Farax för att möta upp en av mina elever för vi ska nämligen tävla teamtrail på lördag och vi behövde lite teambuilding. Det funkade fint även att vi har väldigt olika hästar så hittade vi ett sätt att kompensera varandra.


På kvällen blev det en onyttig pizza hemma hos svärföräldrarna, vi har haft lilla Zelma hela helgen så vi skulle lämna tillbaka lilla damen.


Zelma är verkligen en lady

 


Ikväll har syrran varit här och vi har ridit ut med F och Z, det gick toppenbra och när vi kom tillbaka började sötnosarna klia varandra när dem stod i gången.


Det är verkligen härligt att se att dem börjat hitta varandra, deras matte är väldigt glad för det.


Imorgon ska båda hästarna vaccineras och sedan få fina hovar då hovslagaren kommer lite senare.


Av Pauline Eriksson - 7 juni 2014 21:00

 

Idag var det premiär för första skogsturen på Zirocco utan Farax som stöd. Det började med att Henke fick hjälpa mig från gården då Farax stod och skrek o Z blev osäker o ville inte gå iväg själv men sen gick det som tåget. Han skötte sig jättebra , endast några sketstopp men gick framåt efter lite övertalning och jag var på det stora hela mycket nöjd. 


Av Pauline Eriksson - 6 juni 2014 13:58

   

Denna dag brukar vi inte fira men idag ska vi ha kalas för mig, syrran o mamma. Jag har naturligtvis hunnit med mina hästar innan jag fokuserade på förberedelserna. Först red jag en långrunda med F o sedan markarbetade jag Z i paddocken, sedan fick dem gå ut i sommarhagen o kalasa på lite  gräs. 


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards