Alla inlägg under oktober 2012

Av Pauline Eriksson - 28 oktober 2012 18:03

Det finns liksom alltid något att göra men det är ju det som är det härliga, för då behöver man inte oroa sig över att bli syslolös  .


I lördags fick jag" rycket" och körde in till stan för att handla lite byggvaror och isolering, sen satte jag igång och isolera ytterväggen i maskinhallen där det ska bli 2 rum framöver.


Så här långt har vi hunnit, det är bara överkanten som är kvar.


Igår tog jag första cykelturen med Zirocco och han skötte sig jättebra men oj vad han älgade på, jag fick hålla god fart på cykeln när han travade.


Farax är fortfarande lite halt men det har blivit bättre och idag kom min vän Tina på besök och efter att vi försökt hitta lite svamp så tog vi med hästarna till sjön som ligger bakom vårat och tog lite foton.


Mina fina små prinsar


 

Av Pauline Eriksson - 24 oktober 2012 21:52

Förra helgen och denna vecka har verkligen varit i husens tecken efter att ha lagat färdigt mammas tak i söndags började rörmockaren riva ut vår panna i måndags och ikväll har vi återigen varma element.

Nu står vår gamla panna utanför huset helt ensam i mörkret, han har ju kämpat tappert i över 30 år stackarn  


Men oj vad glada vi är för vårt nya värmesystem och slippa oroa sig i vinter.

I söndags hände det även något när jag och Farax var ute och red i skogen, han snubblade till och var sen halt. Fick leda hem honom de sista 2 kilometerna och han är inte ohalt än, troligtvis så trampade han på en sten och fick ett tryck i sulan och risken för att det ska utvecklas till en hovböld är nog stor.


Hej


Av Pauline Eriksson - 20 oktober 2012 18:57

Idag red jag ett helt ridpass utan träns men dock med sadel och det gick superbra, vi gjorde skolor som öppna, sluta och även några galoppombyten. Det är betalningen efter att alltid söka efter följsamhet i hanteringen och ridningen samt att aldrig göra mer än vad som krävs och att alltid börja med det lilla trycket.

Efter ridningen tog jag med busungen Zirocco på en skogstur och vi gick en hel del inne i skogen över stock och sten samt hittade vi ett gammalt grustag där jag skickade upp han för att göra ett litet skutt ner. Super-Z var trött på vägen hem och sedan fick dem gå in i vinterhagen för innan frukost fixade jag det sista och nu stängs sommarhagarna för detta året.


På eftermiddagen har jag varit nere hos mamma och rensat hängrännor samt lagat taket på hennes hus, det hade nämligen runnit in vatten när det regnade så himla mycket tidigare i veckan. Jag blev inte riktig klar så det blir en lov till imorgon, behöver lite plåtar och sånt som jag får köpa innan.


En annan rolig sak som jag nu håller på med är att ta BE-kort (tungt släp), skrev in mig på bilskolan tidigare i veckan så nu blir det att plugga på kvällarna.


Hej hopp

Av Pauline Eriksson - 17 oktober 2012 07:02

Så här ser det ut varje dag hos oss, Baronen fångar möss för glatta livet och vill naturligtvis ta in dem och visar för oss. I morse kom han in med en levande igen men vi lyckades jaga ut dem båda  

 

Av Pauline Eriksson - 15 oktober 2012 18:15

Det har varit ett fasligt regnande några dagar

och pölarna flödar i hästarnas hagar

Vädret är ett naturligt fenomen som ofta är svårt att förstå

och det går inte, hur mycket man än vill, till vädrets knappar nå


hahaha det blev ju ett litet rim  ...


Det är ju roligare när det inte regnar hela dagarna men vad gör man, i lördags blev det en blöt barbackatur i paddocken och så även ikväll och det är tom pölar i paddocken som annars inte brukar få några vattensamlingar alls.


Det är väldigt kul att träna hästarna just nu för båda är mycket sammarbetsvilliga förutom att det är tävling i vem som är skitigast häst på gården och idag vann Zirocco med en hel hästlängd. Jag fick hänga ut hans regntäcke ute och spola av lager med lera och den hade även trängt in under täcket så jag gissar att han har haft rätt kul.





Av Pauline Eriksson - 7 oktober 2012 10:39

Just nu sitter jag och kollar in SM för westernridning på live-tv och blir såå sugen på att vara där men så är det, man kan inte vara med på allt.   .


I fredags em hämtade jag Hugo för han ville sova över hos oss och vara med och jobba på gården som han säger.


Det var tur att han kom för i torsdags fick vi leverans på 140 höbalar som skulle upp på stalloftet, men eftersom det regnade hela fredagskvällen så fick det bli på lördagsmorgonen.


Så på fredagskvällen blev det mys i stallet istället och Hugo borstade Farax.


Hugo slet som en varg med de tunga balarna.


om någon hade trott något annat så skulle ju självklart Baronen vara med och kolla så allt gick rätt till


Sen blev det jakt på mössen, jag ljuger inte om jag säger att han har tagit över 50 möss denna sommar och höst.


Henke är lite otränad och blev helt slut av att kasta upp lite balar.  


Sen ville Hugo åka en runda med "Gula Faran" och så fick det bli


Henke hittade nya krafter till kvällen då det blev tävling i gocart, lagtävling då de körde 2 timmar non stopp.

  



Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards