Alla inlägg under februari 2016

Av Pauline Eriksson - 29 februari 2016 18:18

Igår hade westernklubben hyrt ridhuset i bräknehoby till sina medlemmar så jag passade på att åka dit och miljöträna zirocco. Den vita skötte dig utmärkt, lite muppig naturligtvis men inga större fadäser.

Av Pauline Eriksson - 27 februari 2016 17:18

Blev rätt nöjd med både skåpsluckan och den lilla kryddhyllan.

Farax och zirocco fick tidigare i dag lite träning i paddocken, mr Z fick westernsadeln och blev såhär trött.

Av Pauline Eriksson - 26 februari 2016 14:31

Håller på med det lilla projektet i köket och då har jag hittat ett nytt favoritmaterial mdf-skivan. Vi skulle ju sätta in ett bredare skåp jämte den nya spisen och då vårt kök är av modell äldre så blev det att tillverka en lucka. I bara farten så blev det en kryddhylla oxå, ska måla en gång till sen är det slutmontering.

Av Pauline Eriksson - 26 februari 2016 13:18

Idag känns det som att våren är bakom krönet, vilken härlig dag. Hoppas helgen bjuder på samma känsla.
Här kommer ännu en bild på vår festliga lilla katt ?.

Av Pauline Eriksson - 25 februari 2016 12:51

Idag följde Baronen med ut och tog en galopp i snön.

Av Pauline Eriksson - 25 februari 2016 07:05

Igår kväll kunde jag rida både Zirocco i sadel och ett barbacka pass på Farax och paddocken var snöfri och mjuk. Men nu på morgonen så ligger det ca 5 cm snö igen. Ronja kommer nog bli glad när vi kommer ut för då blir det ju en pulkatur som hon gillar.

Av Pauline Eriksson - 19 februari 2016 12:04

Igår kväll blev det förutom lite snickeri i köket (blev inte färdigt) en skylt till Ronjas rum och så påbörjade jag rengöring och smörjning av mina sadlar och träns vilket jag skulle gjort för längesen.

Nu på förmiddagen har jag och Ronja varit ute i snön och busat, vi hamnade inne hos getterna som undrade vad det var för konstigt Ronja satt i.

Av Pauline Eriksson - 18 februari 2016 14:36

Igår kväll var det fortfarande kallt och det var fint underlag i paddocken så mr Z och mr F fick jobba lite under sin matte. Idag är det milt och blött så det blir ingen ridning ikväll. Tänker nog sätta in det nya köksskåpet istället som stått och tittat på mig några veckor nu.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards