Alla inlägg under december 2015

Av Pauline Eriksson - 26 december 2015 16:26

 

Har precis suttit av från Ziroccos rygg efter ett bra pass i paddocken. Idag testade vi galoppbommar och det gick ganska bra, riktigt fin i galoppen men som dem flesta i början hade han svårt att hålla galoppen över bommen. Tidigare idag har vi (hela familjen) varit i stan och handlat, det blev foder till djuren, lite smått och gott på biltema samt investerade vi i en sittvagn till vår stora tjej. På bilden ovan ser ni en ljusstake tillverkad av min duktiga syster som vi fick på julafton. Väldigt fin tycker jag. 


Av Pauline Eriksson - 25 december 2015 15:32

 

Igår hade vi julafton här hemma hos oss och det var supermysigt. På förmiddagen hade vi lite tid över så jag red Z i paddocken och det blev en riktigt hårt pass då han hade lite egna idéer som inte passade min plan direkt. Idag har vi bara haft en lugn hemmadag och jag har precis kommit hem från en långrunda i skogen med mina båda lurviga ponnysar. zirocco gick bättre som handhäst än någonsin, kanske för att han har blivit riden lite mer i skogen och fått bättre självförtroende.



Av Pauline Eriksson - 23 december 2015 21:26

Igår la jag fram en hel del bommar och förberedde för ett trailpass med Faxen idag. Han gick som en dröm och vi hade tom fin känsla i backhinder och han rörde sig som en liten katt över bommarna. 


 

Man blir ju helt klart sugen på att tävla när man får en sån känsla. Imorgon är det julafton och vi ska vara här hemma vilket jag tycker ska bli helmysigt, det är ju Ronjas första 🎄 jul 

Av Pauline Eriksson - 20 december 2015 10:04

   

Vår söta lilla Hilda har snart inget hår kvar på sin kropp, vi har badat henne två gånger nu och en gång återstår. Så i veckan beställde jag ett hundtäcke som hon fick påsig idag och kommer att få ha på sig nu i vinter. För även om hon blir bättre efter denna behandling så tar det ju tid för pälsen att växa ut. Hilda blir bara tamare och tamare så snart är hon väl en sån där riktig puss och kram get.



Av Pauline Eriksson - 14 december 2015 06:44

I torsdags kväll klippte vi klövarna på alla de små 7 getterna vilket tog sin lilla tid då dem inte är så där jättetama och fogliga för sådant. När vi tittade närmre på vår lilla ruggis Hilda så kände vi att det var nog dax att ta ett besök hos veterinären då hon har tappat en massa päls. Jag fick en tid på fredagen och veterinären tyckte att vi först och främst skulle behandla mot skabb, även att de andra inte har några tecken så var det inte omöjligt att bara hon drappas då hon är en svagare individ.

Behandlingen är badning/schamponering 3 gånger med en veckas mellanrum och det gick bättre än jag hade trott, och nu får Hilda och hennes lilla dotter Doris vara inne även på dagarna när det är kallt. Vi hoppas verkligen att hon ska bli bra av detta för det är inte roligt när man ser att hon inte mår så bra.


Hela gänget en solig höstdag

   

Av Pauline Eriksson - 9 december 2015 13:06

Igår kväll red jag Zirocco i paddocken, då han inte blivit riden på nästan 2 veckor tänkte jag longera honom en stund innan. Men sen tänkte jag att nu börjar han ju bli så pass rutinerad ridhäst så det ska inte behövas, så jag bara satt upp. Mr Z gick superfint trotts mörker och lite svajande träd runt om paddocken, dock lite svårt att få honom gå fint i hörnan längst upp som alltid är lite läskig.


Idag fick Z följa med Ronja och mig på vår dagliga prommenad. Ronja tycker inte alltid att det är så kul att sitta still i vagnen under mina prommenader men det gick bättre när hon hade Z att prata med.


Skitgris som vanligt den där vita ponnyn.


Farax fick stanna kvar i hagen och som vanligt blir han oerhört ledsen av att bli lämnad själv.  

Av Pauline Eriksson - 6 december 2015 19:31

Jake och Doris

Drottningen Maja, det är hon som bestämmer  


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards