Alla inlägg under januari 2016

Av Pauline Eriksson - 31 januari 2016 15:33

Idag har Mr Z överaskat mig med att sköta sig otroligt bra på annan plats. Jag bokade in oss på denna träning för Barry schuurman för ett bra tag sen med hopp om att jag skulle hunnit åka till något ridhus innan. Men tiden bara flyger iväg så det blev första gången jag red han i ridhus och jag trodde väl att vi mest skulle behöva fokusera på att just få han att fokusera. Som sagt så överaskade han stort med att bete sig väldigt moget och det blev ett väldigt givande ridpass.

Av Pauline Eriksson - 29 januari 2016 21:45

Vinterland försvann otroligt snabbt, det positiva är väl att det går rida i paddocken. Tyvärr kommer blåsten som ett brev på posten när det blir milda temperaturer. Igår kväll red jag ett kort pass med både den bruna och den vite, Zirocco gick bättre än någonsin. Han var framåt men samtidigt lugn och fokuserad, inte ett enda motstånd fanns det och det känns väldigt bra då vi ska på vår första träning tillsammans på söndag.

Av Pauline Eriksson - 24 januari 2016 10:28

Zirocco och jag passade på att ta en runda i skogen nu på morgonen, det ska ju töa dagarna framöver så det blir väl skridskobana på vägarna.

 

Av Pauline Eriksson - 23 januari 2016 19:27

I somras bjöd min granne mig på så jäkla goda bullar fyllda med nutellakräm. Har tänkt baka sådana sedan dess men det har liksom inte blivit av. Men efter en härlig dag med pulkaåkning, promenad med familjen och ridit båda mina ponnysar så blev det bullbak. Kan verkligen rekommendera dessa bullar.

Av Pauline Eriksson - 21 januari 2016 16:29

15 minusgrader hade vi i morse, det kanske inte är så mycket om man bor i norrland men vi bor i söder och då är man inte van vid så låga temperaturer. Det är i alla fall oerhört vackert ute och dagarna har varit väldigt soliga och fina nu och igårkväll var det så fint och stilla när jag tände upp i paddocken. Det blev först ett parbackapass med Farax och så tränade jag Zirocco en stund för hand.


Idag fick jag en liten stund över och då longerade jag Farax några varv och ikväll kanske jag rider Z en stund.

 

Så härligt med pudersnö

 


Av Pauline Eriksson - 17 januari 2016 17:17

Jag gjorde en chansning och beställde en sadel till mr Z och det verkar som att chansningen har gått hem. Tanken var att jag skulle åkt ner till västeråkra med Z för att provat den riktigt i ridhuset men efter att han höll på halka ihjäl sig på lemmen till transporten så ändrade jag planerna. Det va liksom 14 minusgrader inget fäste på den hårda gummimattan. Emmy som skulle hjälpa mig och kolla på sadeln var snäll nog och körde hit istället. Efter en del funderingar hit och dit var vi rörande överens om att det var sadeln för mig och den va väldigt skön att sitta i. 

 

Av Pauline Eriksson - 15 januari 2016 20:30

Fick med mig hem tre kassar med tidningar från min mamma, Min häst och Penny från 80- och 90- talet som jag sparat. Om det är någon som är intresserade eller har någon hästtokig tjej som ni tror skulle vilja ha dessa? Hör av er i så fall, annars åker dem med till tippen nästa gång. 

 

Av Pauline Eriksson - 10 januari 2016 13:58

God fortsättning på det nya året...

Vi har haft härliga jul och nyårshelger med alldeles för mycket god mat men med väldigt trevlig t sällskap både av släkt och vänner. Hästarna har fått nån veckas ledighet och just nu får det gå lite på halvfart då jag börjat jobba ett par dagar i veckan så går min hjärna på högvarv för att komma in i nya rutiner och få igång all ny teknisk apparaturer.

Idag har dem i alla fall fått gå båda två, först red jag ut i skogen på Farax och tog med Zirocco om handhäst och då stötte vi på 2 st älgar vilket var Ziroccos första gång. Farax och jag har mött älg många gånger och han bryr sig inte alls vilket var ett bra stöd för Z. Efter att tagit en kaffe med familjen sadlade jag Z och tog en liten extratur på hans rygg och det gick mycket bra förutom att han hade lite bråttom på hemvägen.


Hemma från Ziroccos andra skogstur idag.


Det har blivit en hel del mys på hemmaplan med vår lilla Ronja och nu har Henke börjat sin pappaledighet två dagar i veckan vilket han verkar trivas med.


Det är väldigt mysigt att kräla runt i halmen tillsammans med getterna men man luktar inte så gott efteråt.


Det har ju kommit lite snö så då är det klart att man måste ut och åka pulka    


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards