Alla inlägg under september 2016

Av Pauline Eriksson - 26 september 2016 18:45

Igår var Zirocco sig själv för en stund. Fram och tillbaka, gång på gång och Farax bara stod längst bort i hagen och undrade vad som händer.

Av Pauline Eriksson - 25 september 2016 07:56

I fredags rullade jag och Zirocco ut från gården på vår allra första långresa tillsammans. Vi mötte upp Annika och hennes fina Zahara och körde vidare mot Stenstorp som ligger nära Skövde. Zirocco stod som ett ljus hela vägen trotts att vi blev stillastående i över en halvtimme vid en olycka. Väl framme lastade vi ut och efter att hästarna fått äta och dricka en stund red vi vårt första pass. Hästarna fick bo hos en granne till Helen och dem var lugna och nöjda, Zahara verkade väldigt nöjd med sitt sällskap och och Zirocco kunde knappast vara missnöjd med att sova bredvid en snygg tjej.

Jag och Annika bodde på ett B&B som verkligen var över förväntan, ett gammalt hus renoverat väldigt smakfullt. Igår red vi två pass och vi tränade spinn och galoppövningar med mycket goda resultat. Både jag och Annika fick prova spinna på en av Helens hästar och det var verkligen en upplevelse.

Av Pauline Eriksson - 17 september 2016 22:54

Idag har vi återigen varit på klubben och tävlat, denna gången hade vi inte riktigt samma flyt. Zirocco var spänd från början och inne på banan blev det tvärnitar för allt som hände utanför. Men så bra som det gått denna sommar med min vita springare så behövde jag ett bakslag annars hade jag kanske svävat iväg på dem molnen jag satt mig på.

Av Pauline Eriksson - 14 september 2016 20:36

Ikväll skulle lilla familjen promenera en runda och jag tänkte att Farax skulle få följa med. Sen blev det så att Ronja blev oerhört glad när jag frågade om vi skulle ta på honom sadeln. Det slutade med att hon red framför mig hela rundan och varje gång pappa Henke frågade om hon skulle åka vagn istället så blev hon oerhört upprörd. Min fina fina Farax gick så försiktigt och lugnt med denna dyrbara last.

Av Pauline Eriksson - 12 september 2016 18:40

Nu är baksidan på lilla stallet färdigt.

Innan såg det ut så här när skjulet var rivt.

 


Av Pauline Eriksson - 11 september 2016 14:30

För en stund sedan åkte Karin, Susanne och Gittan hemmåt efter en trevlig förmiddag här på "ranchen"  .

Gittan hade med sig sin Kusan, Susanne sin Atli och Karin lämnade hästen hemma men tog med kameran och står för fotona nedanför. Jättekul att träffas och träna tillsammans, samt fick ju vi pantertanter prata av oss lite. 


Zirocco tycker fortfarande sådär om att det kommer andra hästar in på hans gård och det tog en stund innan han hade taggat ner.


Kuzan testade både bron och grinden.


 

Atli skötte sig fin fint och Susanne var helnöjd med sin ponny

 


Jag var oxå tillslut väldigt nöjd med min vita

      

Självklart skulle ju Ronja oxå rida

  

Sen blev det fika och mest nöjd var nog vår lilla tjej.

 





Av Pauline Eriksson - 5 september 2016 21:54

Farax har varit rejält halt sedan i lördags och ikväll åkte vi för att undersöka honom. Som tur var det "bara" en hovböld som hovslagaren hittade väldigt fort, gjorde ett omslag och vips så var vi påväg hemmåt igen. Jätteskönt att det inte var något värre.
Hela familjen åkte med och Ronja ledde stolt ut sin stora bruna från kliniken.

Bilden är ju tagen hemma men hon såg lika glad ut ikväll.

Av Pauline Eriksson - 4 september 2016 21:45

Idag har jag och Zirocco varit med på trailträning för Moa Nyman och jag är så otroligt nöjd med min fina vita häst. Han visade igen att han slutat vara arg och stridig samt att han tyckte trail va roligt.

Han fick även en ny kompis som han snackade med under lunchen.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards