Alla inlägg under maj 2015

Av Pauline Eriksson - 26 maj 2015 14:48

Ett fantastikt år till har gått tillsammans med min trogna vän och han fyller hela 15 år idag.


Här ser ni några bilder från förra årets sportcup för arabhästar.


Utställningsmomentet är inte vår farvorit men vi fick bättre poäng än vad vi tidigare fått.


Trailen däremot har blivit en favorit och vi gjorde en av våra bästa tävlingar, här är vi i boxen fullt fokuserade på att inte röra vid någon bom.


Finaste finaste Farax kämpade som aldrig förr och bar runt sin matte till en totalvinst.


Tack Faxen för dessa härliga 15 år och jag hoppas vi får lika många år till.

Av Pauline Eriksson - 25 maj 2015 13:21

Åldern är bara en siffra och jag har slutat räkna  ...


Men visst är det fortfarande ganska roligt att få presenter och att bli uppvaktad, idag har jag redan fått många fina sms och samtal samt ett väldigt fint blombud från en god vän och kollega. Syrran och jag köper inte presenter till varandra längre men då både hon och jag gillar att skapa/bygga (hon i järn och jag i trä) så blev jag väldigt glad för den fina lampa som hon gjort. Den ska symbolisera alla våra härliga resor vi gjort tillsammans med Farax och hon hade skrivit en väldigt fin text till den.


Så himla häftig, brevid ser ni även den fina blomma som jag fick.


Denna bänken gav jag till syrran som fyllde år för ca en vecka sedan, den är gjord av rivningsvirke och träbitar jag hittat i skymslen på gården. Kul när man kan återvinna istället för att alltid köpa nya grejer.


Jag fick mersmak på att göra bänkar så jag gjorde en till mig själv oxå och den passade väldigt bra till det bordet jag fick av syrran förra året.  

Av Pauline Eriksson - 23 maj 2015 17:36

Det har vart några omvälvande veckor med en hel del smärta och komplikationer men med ett fantastiskt resultat i en liten flicka som ska heta Ronja. Att bli en familj med en liten bebis innebär verkligen nya tider och nya prioriteringar, det innebär även helt nya känslor som man inte visste fanns vilket är häftigt.


Hästarna har inte ridits på snart 3 månader och då jag fick en hel del komplikationer kommer det nog dröja innan jag sitter till häst igen men det går ingen nöd på dem. Dock markarbetade jag dem en hel del innan vilket jag snart kan börja göra igen.


I förgår fick dem gå i gräshage ett par timmar vilket var uppskattat.


Getterna har fått ännu större hage då dem redan ätit rent, dem är verligen damsugare av sly och vi kommer säkert få stängsla mer till sommaren. Dem har verkligen varit mer effektiva än vad vi trott och nu när dem är 7 st så går det undan.


Baronen har verkligen skött sig exemplariskt med att fått en bebis i huset, jag har varit lite orolig att han skulle bli avundssjuk då han tidigare fått all uppmärksamhet från mig och Henke.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards