Alla inlägg under augusti 2016

Av Pauline Eriksson - 26 augusti 2016 20:56

Har precis kommit hem från en härlig skogstur på F med Z som handhäst. Red en runda som leder längs med en sjö och på andra sidan badade ett gäng highland cattlekor.

Denna veckan har haft helt magiska kvällar och jag har väldigt svårt att gå in, man vill njuta av de sista varma kvällarna.

Av Pauline Eriksson - 23 augusti 2016 21:37

Baronen har nu bott hos oss i över 6 år och ingen dag går förbi utan att han lämna ett avtryck. Han är med överrallt och han ser till att vara i centrum hela tiden. Ett liv med Baronen är en upplevelse och alla som träffar honom "reagerar" på något vis. Vi är väldigt glada för vår lilla rävliknande katt och jag tyckte att det var passande med en bildbomb på mr B.


 

Han kan konsten att vila

 


   

 



Åka traktor och hjälpa till med hölasset

   

Hjälpa till och bygga eller snarare kontrollera bygget

   


Fixa käk

       




Av Pauline Eriksson - 21 augusti 2016 18:49

Denna gången var vi med lite mer på riktigt och lite bättre förberedda. Första klassen var pleasure och han skötte sig fint men det var lite väl många spöken längs med staketen så det blev en tredjeplacering. Sen blev det Western horsemanship och vi gjorde ett riktigt bra mönster och den klassen vann vi (hurra Z:s första blågula). Den sista klassen var Western riding och den vann vi oxå och jag var riktigt nöjd med ritten få han slutat titta på omgivningen och fokuserade på min styrning.

Min fina vita springare.

Av Pauline Eriksson - 15 augusti 2016 18:28

Tidigare när jag inte hade en egen gård behövde man bara ta ställning till om hästens box endast skulle skuras ren eller också målas om. Nu är det på en annan nivå då vi har först och främst huset men sen även en maskinhall på 240 kvadratmeter, ett stall ihopbyggt med gethusen, ett mindre stall/förråd, vedbod, gästhus och en större carport till transporten och Unin att underhålla. Listan på att göra är oändlig och kommer aldrig att ta slut, men det är väl det som kallas att man har en livsstil.

I helgen har vi satt plåt på nedre delen av ena långsidan på maskinhallen då det var enklare och mer hållbart än att försöka sätts dit hängrännor igen som bara ramla ner.

Vi har även kommit igång med det lilla stallet som hade ett litet tillbygge som var fallfärdigt.
Tillbygget har nu Henke rivt och vi har börjar återställa baksidan på stallet.

Så här långt har vi kommit nu, det återstår några ribb, fönster, ett färg och hängrännor.

Av Pauline Eriksson - 14 augusti 2016 21:51

På tisdag börjar bockjakten och då brukar jag vänta nån eller ett par veckor innan jag ger mig ut med mina ponnisar. Men ikväll blev det en tur på min vita och vi såg faktiskt en riktigt fin bock på ett hygge som vi passerade.

Av Pauline Eriksson - 11 augusti 2016 21:17

Hästarna och getterna går ofta sida vid sida och nu när Z blivit lite lugnare skulle dem säkert kunna gå tillsammans.

Igår kväll hade vi besök av Tina och Yenna, det blev en massa godsaker och sen häst hela kvällen.
Jag fick tugga lite grus efter att Zirocco snubblade och gick ner på knä och hans pilot (jag) var inte beredd på detta utan kasade över hans hals ner i grisen. Trodde väl inte att jag skulle ramla av honom på det sättet utan mer från ett bocksprång.

Ikväll lastade vi Z och körde till klubbens ridbana och red en stund, jag fick med mig hela familjen och gladast var nog Ronja som fick rida på slutet. Zirocco skötte sig superfint och nästa tripp blir till tävlingen nästa helg.

Av Pauline Eriksson - 8 augusti 2016 19:49

För någon kväll sedan såg vi en väldigt tydlig regnbåge över huset, väldigt fin.

Zirocco har haft oerhört svårt att tycka om att åka transport och jag har tagit små steg i träningen hela tiden. Nu börjar jag se slutet på hans osäkerhet och rädsla för att bli instängd och igår gick han för första gången själv in med ett härligt lugn och självsäkerhet.

ikväll har Mia och hennes kille Ulas varit och hälsat på. Mia var ju med och red in Z och skulle fortsatt rida hos mig om hon inte fått ett bra jobb i Malmö och fick flyta dit.
Hon tyckte det va roligt att få testa Z igen.

Idag har Ronja provar sin nya sandlåda som hennes pappa fixat, väldigt nöjd tjej.

Av Pauline Eriksson - 4 augusti 2016 22:16

Lastade Zirocco ikväll och körde till klubbens ridbana och där mötte vi Lena med hennes fina nordsvenska häst.
Så härlig kväll, precis lagom temp för ett ridpass. Är mycket nöjd med min vita som skötte sig från början till slut och vi avslutade med att gå över bron vilket han gjorde utan att blinka.
Nina var med och fotade i kvällssolen.

Igår hade vi en trevlig dag på Aspö med henkes föräldrar då vi åt på kastellet och sedan körde runt lite på ön.

Ronja och jag tog en selfie

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards