Alla inlägg under maj 2016

Av Pauline Eriksson - 30 maj 2016 17:17

Ett verk till av syster yster

Av Pauline Eriksson - 29 maj 2016 21:57

Jag har aldrig haft så mycket hästskor hemma som nu och komiskt nog har mina hästar gått barfota de senaste 3 åren. Men dessa hästskor är ihop svetsade av min syster i fina och praktiska figurer och igår fick jag en skylt "welcome" och ett snyggt bootsställ.

Av Pauline Eriksson - 27 maj 2016 22:37

Lilla Ronja åkte en jättestor traktor idag och inte ett dugg rädd är vår lilla tös.

Vi fick även titta på grisar och highland cattlekor.

Ikväll blev det att skruva ihop en bänk till fast i mindre format av det virke som blev över.

Av Pauline Eriksson - 26 maj 2016 23:13

Idag har Farax fyllt 16 år och vi firade med att göra den årliga vaccinationen, kanske inte så roligt men nödvändigt.
Idag fick jag ett snickeriryck och skruvade ihop ett bänkbord som jag haft material till i flera månader utan att få tummen ur.

Blev rätt så nöjd ?

Av Pauline Eriksson - 25 maj 2016 22:08

Hade bestämt mig för att inte fira (ha något kalas) min födelsedag detta år men jag har både fått presenter, blommor och blivit överraskad. Dagen började med att jag fick fina rosor av min make. Jag har dessutom köpt presenter till mig själv eller rättare sagt till mina hästar och det paketet kom lägligt nog idag. Det blev ett täcke till Farax och två till Zirocco och alla passade perfekt.

Farax fick ett blått Regntäcke

Zirocco fick ett rött fodrat Regntäcke

Och ett flugtäcke

När jag precis kommit hem med zirocco efter en härlig skogstur så körde en bil in på gårdsplanen och ut kommer pantertanterna sjungandes med blommor och tårta.
Zirocco undrade om det va han som fick en blomma.

Av Pauline Eriksson - 22 maj 2016 21:04

Jag har precis suttit av Zirocco efter ett mycket bra pass i paddocken i westernsadeln. Jag hade bra känsla efter tävlingen på förmiddagen med Farax så jag tänkte att det passade bra att köra på med Z oxå. Det börjar kännas som att Zirocco kan bli rätt bra och det är inte långt borta att testa han på en träningstävling.

Idag följde hela familjen med och jag har fått en ny skötare.

Av Pauline Eriksson - 21 maj 2016 20:57

Getterna jobbar på i sin hage och klättra nästan i träden för att nå det goda.

Idag har vi firat Svärfar som fyller 65 och det gjorde vi med god mat på Korrö hantverksby. Ikväll har Farax fått ett bad inför tävlingen imorgon och står nu nöjd och mumsa på sitt hö.

Av Pauline Eriksson - 20 maj 2016 21:26

Igår kväll var Anna här igen och vi tränade tillsammans, denna gången skötte Zirocco sig väldigt bra. Ikväll tog Farax och jag en liten runda i skogen för att testa hans nya bakdojjor, likadana som Zirocco fick och även F verkar tycka om dem.

Efter ridturen tog jag fram klippmaskinen och gjorde en "arabklippning" av F:s huvud som Janicke har lärt mig. Tänkte bada honom imorgon då det är tävling på söndag.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards