Alla inlägg under maj 2010

Av Pauline Eriksson - 31 maj 2010 16:34

Är väldigt nöjd med denna ritten förutom att han blir lite sen med bakkärran.

Av Pauline Eriksson - 31 maj 2010 06:28

Vilken härlig tävlingsdag det var återigen, tom tur med vädret det kom endast några droppar regn.

Emmy och Alfred red D-klasserna på förmiddagen och jag körde dit lagom till att hon skulle börja tävla, Farax ställde jag i en hagbox och det verkade han inte ha nåt emot.


Sååå himla duktiga Emmy och Alfred va, det va mellan 10-16 deltagande ekipage i hennes klasser och hon blev 4:a i pleasure, 3:a i western riding och så vann hon western horsemanship efter att ha ridit ett nästan perfekt mönster  . GRATTIS TILL EMMY & ALFRED!!!


Fina i sin westernutrustning


Glada vinnare


Farax stod och kickade från sin boxhage


Janick kom till mig på Lördagskvällen och fick stalla in sin häst hos Gittan och det blev en sen kväll eftersom vi satt uppe tills hon var över ett och tjattrade.

Janicke tävlade både på förmiddagen och eftermiddagen och det gick väldigt bra för henne på förmiddagen men sen blev Prinsen lite stimmig och ville inte lyssna på sin ägare.


Prinsen och Alfred i pussaktion

     


På eftermiddagen blev det Farax och min tur och syrran var på plats och groomade honom så han blev glittrig och fin.

Det var väldigt god konkurrens vilket alltid är roligt, det började med Western riding och vi gjorde en väldigt bra ritt. Vi var endast 2 ekipage och Janicke fick ta Prinsen på 2 händer och så var det bara jag kvar...ler... Men efter kollade jag domarprotokollet och vi fick 70p och det har jag nog aldrig lyckats skrapa ihop på det mönstret så snacka om att jag är nöjd .


Sen blev det western horsemanship och vi gjorde nästan ett helt perfekt mönster men det gjorde flera med mig så i railworken fick domaren hitta på extra mönster för att skilja oss åt och jag slutade som en glad 2:a efter Cecilia och hennes Melker, det gjorde vi även i versitailen och jag känner bara att ser det till närmelsevis lika bra ut som Cecilia och Melkers ritter så kan inte jag vara annat än nöjd.

Även trailen är jag mycket nöjd med även att vi gjorde ett par rejäla missar och slutade på en fjärdeplats men vi hade ett härligt sammarbete jag och Ruxen.


Det är detaljerna vi måste få till inför dem större evenemangen men det känns som att vi är på god väg.


Idag få både Alfred och Farax vila men sen är det bara på träningen igen.


Kramis              

Av Pauline Eriksson - 29 maj 2010 19:59

EWR har kombinerad D, C och B-tävling imorgon i Johannishus endast några mil från mitt och det ska bli kul, det är alltid trevligt på klubbens tävlingar med härlig stämmning.

Farax har känts väldigt bra dem sista dagarna och nu har jag varit uppe i paddocken och joggat runt han en stund och han kändes fräsch. Igår blev det ett något tuffare pass och sen fick han årets första bad och det verkade som att det var uppskattat.


Bild tagen förra året.


Nu väntar jag bara på att Janicke ska komma så ska vi köra till Gittan och lämna hennes häst och sen ska Janicke hjälpa mig att klippa Farax huvud.


Emmy och Alfred ska också tävla imorgon på förmiddagen och jag har hyrt en hagbox till Ruxen för att kunna vara där hela dagen och slippa köra hem och hämta honom.


Höres troligtvis imorgon  

Av Pauline Eriksson - 27 maj 2010 07:04

Igår red jag och Elina ut med Farax och Ida och det va superfint väder. Efter ridturen hade vi kalas för Farax i min trädgård och Farax bästa kompis var bjuden  ..



Det blev god hästtårta

  

 Som serverades på mitt trädgårdsbord  


Farax dammsuger dem sista smulorna


Sen fick dem beta en stund och naturligtvis så flaggas det på denna stora dag.


Här ser Ni även storleken på "Min Bambubuske" bakom Farax, och han mäter 162cm i mankhöjd så nu är dem högsta över180cm.

 

Kalaset är slut och Alfred tackar för sig, i bakrunden har vi Herrgården.


Efter Kalaset fick Alfred jobba bort lite tårta när jag höll ridlektion för det nya westernekipaget.


På söndag är det tävling för både mig och Emmy på EWR:s bana i Johannishus.


Kramis

Av Pauline Eriksson - 26 maj 2010 06:58

Idag fyller min fina prins Farax 10år och jag kan inte fatta vad dessa år har tagit över men jag hoppas att jag får minst 10 härliga år till med denna underbara "lilla" häst.


      

     

Av Pauline Eriksson - 25 maj 2010 22:00

Det är inte så dumt att fylla år även att det känns "sådär"  att börja närma sig 30 år, men men det är därför man ska göra det man vill och känner för och inte tänka för mycket. Jag har i alla fall haft en superhärlig födelsedag med många fina grattulationer från nära och kära, Tack snälla för alla uppvaktningar  .


  


Ikväll har Faraxen och jag varit iväg och tränat på EWR-banan i Johannishus för Tommy Bäcklund, vi har inte tränat för någon nu på väldigt länge så det var välbehövt. Det blev ett träningspass med lita allt möjligt för att Tommy skulle se hur vi låg till och han hade en hel del tips om delaljer som gjorde en hel del skillnad. Det kändes bra och givande så jag frågade om han hade lust att hjälpa mig åtminstonne fram till SM och EM och det ville han.


Nu på söndag är det tävling och det ser vi fram emot. Janicke från skåne kommer upp hit redan på Lördagen och ska stalla in sin Prins hos Gittan och sova hos mig så det blir nog en massa hästprat på Lördags kvällen.


Janicke och Prinsen på Bökeberg tidigare i år.


Hej hopp  



Av Pauline Eriksson - 24 maj 2010 06:44

Har varit lite dålig på att blogga nu men vem vill sitta vid datorn, tv:n eller överhuvudtaget vara inne nu när det är så underbart väder  .

Jag bara älskar denna tiden när hela världen runt om en slår ut i blom och det är ljust nästan hela dygnet.


Faraxen har gått bra i helgen.

I fredags körde vi ett hårdpass i paddocken, tog tag i galoppombytena som vi har haft lite problem med ett tag och då främst att han inte ligger kvar i steget utan driver in i bytena. Körde först mycket uppvärmning och sen lite förvänd galopp men han ville inte ändå riktigt och det blev inga rena byten. Då låg jag kvar på en volt och fortsatte driva han genom byten som blev en väldigt jobbig övning för Ruxen men sååå effektiv och efter därefter fick vi till några rikigt fina byten på rakt spår.


I lördags morse red jag och Emmy ut en supermysig runda i skogen och igår blev det ett lite lugnare pass i paddocken.


Idag blir det en vilodag och imorgon ska vi rida för Tommy Bäcklund, det ska bli riktigt spännande.


Bambubusken växer som vanligt och den är längre än mig nu (över 160cm), det kommer bild senare i veckan och även info från träningen med Tommy.


Kramis

Av Pauline Eriksson - 20 maj 2010 06:37

Igår sa en tjej i stallet att hon tror att "Min Bambubuske" är en tortyrbuske som kan växa genom kroppsdelar som ett tortyrmedel. Enligt henne binder man fast människan och gör ett litet hål i en kroppsdel som man leder en bambu till, usch det låter hemskt. I måndags var den 100cm i morse 140cm, helt otroligt och börjar nästan tro att det är en tortyrbuske.


Igår var det så tropisk värme att betonggolvet i stallet var blött och man riktigt kände hur blöt luften var. Jag väntade med att rida tills kvällen när det hade svalnat lite och då blev det ett uppmjukande grundpass i paddocken.


  


Det blir ingen Pernillaträning i helgen och det är verkligen synd men jag pratade med henne i förgår kväll och bara det gjorde att jag fick ökad inspiration.


Har även bestämt mig för att testa en annan tränare (Tommy Bäcklund) som har flyttat till Blekinge och som tidigare har tävlat de flesta grenar inom westernridning. Bokade en tid med honom nästa vecka på tisdag och det ser jag fram emot och hoppas att han kan ge lite kritik och bra övningar.


Tjo


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards