Alla inlägg under maj 2010

Av Pauline Eriksson - 18 maj 2010 06:34

Har nog skrivit det i någon rubrik tidigare men det är sant. Jag har haft underbara dagar i solen men det är alltid lika härligt att komma hem.


"Bambun" har vuxit hela 30cm på fyra dagar och är nu hela 100cm hög, nu börjar även dem gröna bladen att kika fram. Nu har den verkligen fått fart och man kan verkligen se när den växer.


Det är så skönt att ha Emmy som tar hand om min Prins när jag är på resande fot för man kan alltid lita på att hon tar hand om han på bästa sätt, "Tack Emmy".

Denna gång har hon även sett till att han har blivit riden och som hon skrev i kommentaren så red Elina med på honom i skogen på torsdagen.


På fredagen hade Emmy själv ridit ett pass i paddocken och testat att rida på en hand som hon även har börjat med sin Alfred och som hon sa igår så är det bra att få känna på en häst som kan för att veta vad hon behöver träna på med Alfred.


På lördagen vilade både Alfred och Farax och på söndagen hade hon ridit ett rejält pass i paddocken med Faraxen och det kändes verkligen igår när vi var ute i skogen en runda för han var såå mjuk och fin i kroppen  .


Nu är man tillbaka i verkligheten och nu blir det full fokus på kommande tävling den 30 maj och efter det blir det en tripp till Axvalla med syster.


På tal om Petra så fyllde hon år igår

 

"Stort grattis till värdens bästa syster"


Höres en annan dag  

Av Pauline Eriksson - 12 maj 2010 16:18

Tidigt imorgon bitti åker jag till Mallis och lämnar min Prins i Emmys "regi", hon ska både rida och sköta honom dessa dagar och det känns som vanligt tryggt att åka iväg  . Kanske Emmy uppdatera Er hur ridning och annat har gått i någon kommentar sedan.


Fina Farax i väntans tider på Bökeberg Challenge.


Igår fick jag DVD:n på våra ritter från Bökeberg Challenge och det känns som om att jag behöver lite tävlings träning/styrning på både det ena och andra. Hade hoppats på att det skulle bli Pernilla träning nästa helg men det verkar som att den brinner inne, jag har börjat fundera på en annan tränare som flyttade ner hit för något år sedan. Kanske ringer och fråga om han har lust att hålla nån lektion för mig och Ruxen, för det börja onekligen närmar sig med EM och SM och då vill man ju känna sig bättre förberedd än någonsin.


I måndags fick Farax som sagt nya fina skor och jag räknade ut att det blir perfekt att sko om han någon vecka innan EM så han är riktigt fin då.


Igår red jag i paddocken och nu om någon timme så ska jag och Elina på Ida rida ut en sväng i skogen.


"Min Bambubuske" är nu hela 70cm (vuxit 20 cm sedan i torsdags)  , och detta är bara början på sommaren. Ni ska få se vad grön och fin den blir längre fram, visst är det spännande i denna växtliga serie  .


Imorgon eftermiddag hoppas jag att jag sitter vi havet eller nån fin pool och bara myser  . Sköt om Er så höres vi nästa vecka.  

Av Pauline Eriksson - 9 maj 2010 22:00

Imorgon är det jobb igen och det känns väl okej som vanligt förutom att vi har väldigt mycket att göra, men denna veckan är bara halv vecka för på torsdag åker vi till Mallis  med jobbet. Vi är 50 pers som ska på konferensresa och det ska bli superkul och härligt att komma iväg några dagar.


Nu är vi anmälda till "Axvalla tävlingen", den ser vi fram emot, det är ju mer än spextävling för oss men kul ska det bli att komma iväg en gång till innan EM och SM.d


Faraxens träning känns super just nu och Emmy har lovat att både sköta och rida honom när jag är iväg. I fredags red jag en stund i ridhuset och det blev galoppombyten som fokus, och han kändes riktigt luftig och fin. Ska se om nån kan filma oss nån dag när vi träna för att se hur han byter, har svårt att känna om han byter helt rent eller blir sen med bakbenen  .


I lördags var det storstädning av lägenheten och på eftermiddagen hämtade jag och Emmy ett lass med hö. Efter att vi baxat in höbalarna så red vi ut en helt underbar runda i Rosenholmsskogarna, det hade regnat på dagen så grusvägarna va mjuka och fina.


I morse red jag en stund i paddocken innan dem fick gå ner i hagen och käka gott gräs, det växer som bara den och denna tiden är härlig när allt blir grönt och skönt... fortsättningen på¨"Min Bambubuske" kommer senare i veckan.  


Imorgon får Faraxen nya skor och även en vilogdag.


Höres




Av Pauline Eriksson - 6 maj 2010 18:59

Den 22 och 23 maj verkar det som att Pernilla kanske kommer och det skulle vara toppen, jag behöver verkligen en spark i röven och en massa energi som Pernilla alltid ger när hon håller träningar.


Igår red jag ut tillsammans med Chris på Plex och Lina på Annie, det blev en trevlig runda med en hel del möten med millitärer och Farax gjorde krigsdansen och blåste med näsborrarna som en drake  .


Chris och jag posera när Lina tar kort.


Chris och Lina på varsin fläckig


Idag red jag i ridhuset för det blåser nästan storm ute   så det var skönt att rida inomhus. Tränade lite voltarbete med tempoväxlingar och sen hade jag lagt fram 4 st bommar på en volt som jag avslutade med att träna i alla gångarter, är helt klart nöjd med honom men han hade lite dålig ork på slutet. Vet inte om han är lite tjock och om det kan göra att han inte känns så pigg, är ju inte van vid att han är tjock utan har alltid fått hålla koll så han inte går ner i vikt.


Fortsättningen är som Ni ser väldigt spännande, busken växer som bara den.


50 cm mättes den längsta idag, alltså har den växt mer än 30 cm på 7 dagar  .  


Tjoho        

Av Pauline Eriksson - 5 maj 2010 07:35

Igår kändes det som det lossnade igen, det har känts lite tungt i ridningen nu någon vecka. Har inte hittat nån direkt inspiration i ridningen och Farax har känts lite seg och trött, kanske efter Aprils tuffa tävlingsschema.


I söndags red jag ut tillsammans med Chris på Plex och i måndags fick han vila, men igår red jag i paddocken och han kändes väldigt fin och luftig. Tränade en hel del tempoväxlingar och tryckte på han en del i ökad trav vilken blev väldigt fin på slutet.


Det känns som att Vi hade behövt ett pass med Pernilla snart för att verkligen bli taggade inför dem större evenemangen, ska ringa Gittan och kolla om hon har fått tag i henne.


Ha de     

Av Pauline Eriksson - 1 maj 2010 19:38

 2 dagar senare har bambubusken vuxit från 17 till 25cm, det är ju flera cm varje dag....helt otroligt  .


Igår hann jag inte rida men eftersom Emmy red lektion så hade hon tagit in dem tidigt så jag gick upp och longerade Ruxen några varv så han fick röra på sina "gamla" ben. Sen blev det grillning hos Emmy och Jocke och det blev även lite vin och några öl vilket har känts hela dagen.


Men men har ändå fått en hel del gjort idag, gått en långrunda, klippt gräsmattan, Emmy och jag har städat hö i vinterhagen. Sen red jag ut en runda själv med Faraxen och det va himla skönt. Nu sitter jag hemma hos mina päron och har fått både god mat och gott kaffe.


Det är en härlig tid nu när allt börja slå ut i naturen.

 


Hoj   

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards