Alla inlägg under oktober 2014

Av Pauline Eriksson - 28 oktober 2014 19:29

Ja det där taket har minsann tagit tid på sig att bli klart men ikväll hade jag en gnutta extra energi och la det på taket till getternas foderhäck.


Just går allt sakta för mig och orken är inte riktigt på min sida vilket gör att allt tar lite extra lång tid. Vilket gör att jag känner mig lite frustrerad ibland men samtidigt streta jag inte emot allt för mycket utan vila när kroppen säger att det är dags.


Våra små kompisar har kommit på att bark är gott och här ser ni Jörgen tugga på och Hilda (som jag numer kallar Vilda) titta fram bakom trädet.


Det var ungefär här det tog stopp när jag skulle få till ett tätt tak utan att göra det för avancerat.


Sen fick jag tag i en bit papptakbit och lite tjära så det blev rätt bra  

Av Pauline Eriksson - 13 oktober 2014 21:01

Det blev verkligen en dyr pinne, 3359kr för ca 15 min behandling tycker jag är rena rånet även att det var på en söndag.


Även att det har varit en väldigt mild höst med höga temperaturer så kommer vintern närmre och när det gäller våra små getter behöver dem nu lite stödfodring.


 


Det fick bli att rota fram lite brädbitar och börja göra en höhäck som dem små liven, stallet har fått en byggarbetsplats igen.


Så här långt har jag kommit, nu återstår bara taket.  


Av Pauline Eriksson - 5 oktober 2014 18:26

Denna lilla pinnen plockade veterinären ut från Ziroccos gom för en stund sedan.


Men det var tur i oturen tycker jag själv med facit i hand, det började i morse när jag skulle fodra.

Z såg lite lödrig ut runt munnen men jag gick in och åt frukost innan jag tittade till honom igen och då stod han med huvudet långt fram och mycket gägga runt munnen. Hela munnen var full med mat som han tycktes suga på men ej kunna svälja. Efter att ha maserat svaljet och halsen så ringde jag veterinären men efter det samtalet släppte jag in honom i boxen och då såg det ut som det släppte så jag ringde och avbodade veterinären.


Jag hade koll på honom hela dagen och han blev sedan likadan igen så då ville jag inte vänta över natten utan ringde ut veterinären igen. Man vill ju helst inte ha hem veterinärer på söndagar då det blir ganska mycket dyrar för plånboken men jag vågade inte vänta och tur var väl det. Efter att Z fått lugnande fick han på sig en munstege och kort därefter kunde veterinären plocka ut en pinne som satt fastkilad längst upp i gomen strax innan svaljet och den hade inte hoppat bort av sig själv som veterinären sa. Skönt att det fanns en snabb åtgärd och att man slapp åka vidare till klinik.


Så här trött blir man när man får lugnande, men farax fanns där och stöttade sin vän.

 

Av Pauline Eriksson - 3 oktober 2014 21:09

 

Jag och Karin har gjort en spontanresa uppåt i landet för att gå på kurs med en väldigt duktig hästtränare från Tjeckien. Det har varit en fullspäckad dag med mycket intryck och vi är nöjda o trötta efter att tryckt i oss varsin pizza. Imorgon är en ny dag och det ska bli kul. Godnatt 

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards