Alla inlägg under december 2013

Av Pauline Eriksson - 29 december 2013 10:11

Julhelgen har varit väldigt bra och fortsättningen har varit härlig förutom att jag åkt på en förkylning, men det är väl då när man blir ledig och slappna av då dyker baciluskerna på en.


Vi hade lilla julafton hemma hos oss och sen var vi hos syrran på julafton, så nu klara man sig med julmat tills nästa år.


Baronen är nog den som varit mest nöjd med julen då vi varit hemma mer än vanligt, här är han med mig och tänder maschaller inför lilla julafton.


Min vän och gamla klasskamrat Mia kommer bli medryttare på Zirocco framöver och hon har varit här några gånger nu efter julen. Mia var med mig i Strängnäs för några år sedan som hästskötare när vi tävlade och ser fram emot att ta upp ridningen igen. Igår åkte vi ner till Silverhallen med Z för att ta in han i ridhus för första gången, det gick jättebra och Zirocco börja nu bli en resvan häst.


Zirocco med sin nya kompanjon Mia  

  

Av Pauline Eriksson - 24 december 2013 10:06

 

Av Pauline Eriksson - 15 december 2013 20:06

Igår lastade jag och grannen Nina Zirocco på transporten för en åktur till Gittan några mil här i från. Gittan har oxå en unghäst och det blev en bra träning för Z att både åka och vara tvungen att konsentrera sig på träning även att det var okända hästar runt omkring. Behöver jag säga att super-Z skötte sig exemplariskt  , så kul med denna lilla häst när man håller igång träningen av honom han ger så otroligt mycket tillbaka. Han var inte ens svett när vi lastade ut honom och det blev som sagt en lyckad träning, nu är det dax att börja skicka på honom på transporten så man kan köra med honom själv framöver.


Idag blev det en skogstur på Farax och Zirocco fick följa med som handhäst, även där sköter han sig väldigt bra och det blev tom en och annan galopp vilket båda mina prinsar gillade på dem mjuka grusvägarna.


Hemma igen efter skogsturen med 2 glada killar  

Av Pauline Eriksson - 15 december 2013 19:56

Förra veckan hade vi julavslutning i Silverhallen med träningstävling på schemat vilket var mycket uppskattat på avslutningen innan sommaren.


Grenen var denna gång Trail och upplägget var följande:


Det blev en uppdelning på 2 grupper á 2 timmar

1. en timmes träning på de olika momenten på banan

2. en halv timme då alla red sin ritt och jag var domare

3. en halv timme då alla fick se sin ritt som blev filmad och jag kommenterade enskilt med alla.


Oj va duktiga ekipagen var och vilka framsteg dem har gjort.


Alla hade någon form av julutklädnad och stämningen var på topp


Här var det bjälror på nosryggen  



Här har vi en försiktig och intresserad dam med höga lyft över bommarna


 


Av Pauline Eriksson - 10 december 2013 20:16

Regn, blåst, mörker och sen kom lite snö och lyste upp men bara för en väldigt kort stund för att sen smälta och frysa till is.


Det är en summa av sista tidens väder och det sist nämnda är det sämsta att träna hästar i, jag som hade fått upp inspirationen både med Farax och Zirocco  .

I helgen var jag och shoppade lite till hästarna och det blev ett träns och ett bett till Zirocco, Farax träns är alldeles för stora för Z lilla huvud. provade det i söndags och det var inte så kul tyckte Z men idag gick det bättre.


Kolla denna härliga lilla film som Henke hittade, underbar liten kille




Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards