Alla inlägg under juni 2016

Av Pauline Eriksson - 22 juni 2016 23:25

Ikväll red jag båda mina ponnisar i westernutrustning i paddocken, F fick hela ranchutrustningen inkl lasso på sig och jag kastade några gånger för att checka att det funkar.

Zirocco börjar bli starkare i galoppen och med det lite enklare att sitta i westernsadeln.
Då jag inte kommer iväg på så många tävlingar eller träningar så har jag fixat lite tävlingsstämning i paddocken med några blommor.

Av Pauline Eriksson - 19 juni 2016 14:51

Igår lastade jag Zirocco och åkte till min vän Gittan för att rida i hennes paddock. Det blev en väldigt bra träning för mr Z då det fyra hästar till och det är verkligen något som Z behöver träna på. Förutom lite tuppighet så skötte han sig mycket bra och jag kunde rida ett rätt så vettigt pass.

Idag tog jag en tur på Farax och zirocco fick springa med som han ofta gjorde tidigare.

Av Pauline Eriksson - 15 juni 2016 21:18

Ronja och jag har haft en fullspäckad dag och efter att hon somnade ikväll red jag båda mina ponnisar. Farax kändes toppen och Zirocco var mer framåt än på länge vilket både känns bra och ibland lite läskigt. Han har ju studsbollar under sina hovar och jag har fortfarande inte fått riktigt bra känsla i den nya westernsadeln.

Han är iallafall väldigt fin i sin westernutrustning.

Av Pauline Eriksson - 10 juni 2016 14:40

Efter en tid med högsommarvärme så är det väldigt tort i marken så lite regn var välkommet.

Av Pauline Eriksson - 6 juni 2016 22:17

I eftermiddag åkte vi på älgvisning på Räntemåla gård, mycket trevligt men tyvärr vågade sig inte ko och kalvarna fram men vi såg dem på håll. Ronja tyckte nog det va roligast att springa runt med de andra barnen och sa bara hästar hela tiden så fort vi kollade på en älg.

Häftigt att se dessa mäktiga djur på nära håll och två av de tre som kom fram passade på att bada i den stora dammen.

Ikväll har jag varit med min granne Nina på hundkurs, det var avslutning på kursen och träningstävling.

Av Pauline Eriksson - 6 juni 2016 12:47

Idag har vi tränat på Nature Trail då det är en av grenarna som vi ska rida på Chappen om några veckor. Vi kom inte med i den vanliga Trailen till min besvikelse men när jag gråtit färdigt över det ilandsproblemet så har vi börjat förbereda oss för de grenar vi kom med i. En gren är då Nature Trail och det ska enligt beskrivning innehåll 9 olika hinder på en 1km lång bana ute i terrängen. Bla kan det vara vattenhinder och det är ju inte något som mr F gillar speciellt mycket. Så i förmiddags tog vi en långtur i skogen och red både över en träbro med en fors under och gick ut i vattnet i en sjö och jag är nöjd med min bruna. Dock räcker det att jag blir lite nervös när det kommer till tävlingen för att F inte ska våga.

Z blev lite dålig efter vaccinationen förra veckan med feber så han får vila en vecka till.

Av Pauline Eriksson - 4 juni 2016 21:37

Här ser ni Henkes nya leksak, en Unimog. En liten lastbil som visst kan det mesta.

Av Pauline Eriksson - 2 juni 2016 23:12

Ikväll fick skylten en ny plats hängandes i kedja istället.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards