Alla inlägg under oktober 2015

Av Pauline Eriksson - 31 oktober 2015 09:47

Idag har baronen varit med på prommenad och vi gick nästan 3 km, efter halva sträckan fick han åka lite med Henke för han skakade i sina små bakben. Nu ligger han på fönsterkarmen och sover.


Han brukar följa med en bit på vägen  


Men idag följde han med även in i skogen.


Henkes verkstad börjar ta form, väggarna är gipsade och idag ska Henke och Tommy sätta gipsen i taket.


 

Av Pauline Eriksson - 30 oktober 2015 09:23

Vedboden som vi byggde förra året blev liksom lite lämnad i sticket och blev aldrig riktigt färdig, det kom några getter och deras hus ivägen. Men nu har den fått ett ansikte utåt och allt virke som har gått åt har återvunnits från öppningen av väggen till porten på verkstaden.


Så här lämnades den i princip förutom att vi fick på vindskivor innan förra vintern.


Nu har den ialla fall fått lite kläder på sig på framsidan, dock ska den ju vara öppen och luftig då veden ska bo i den och torka. För er som funderar på vilken knäppgök som satt upp en skylt i mitten så är det en som ibland bara måste få använda sin favoritmaskin (Överhandsfräsen) och då kan det bli en och annan meningslös skylt    

Av Pauline Eriksson - 27 oktober 2015 20:58

Jag har under ett par månader läst på högskola en fristående kurs inom byggnadsvård. det har varit väldigt intressant och lärorikt men lite svårare och jobbigare än vad jag trott. Idag har jag skrivit sluttenta   och det känns som att jag borde klarat godkänt och skulle bli väldigt ledsen om jag inte gör det. Resultatet kommer inom 10 dagar. 

Idag är det även 6 månader sedan vår lilla Ronja tittade ut i vår värld och hon är en livlig liten dam. Igår var det även avslutning på babysim steg 1 och Ronja är redan en van simmare och har på denna kurs lärt sig dyka ner under vattenytan. 

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2015 19:02

Igår va syrran här med lille Alvin som har blivit lite större och det märktes väl när han red Farax, nu behövs ingen som går brevid.


Det regnade men det hindrar inte en riktig ryttare.


Ikväll red jag Z i paddocken och han gick riktigt bra, sista gångerna har han testat sin matte och då är det mindre kul. Jag konstatera att Zirocco är juvlig att rida när han bjuder till men raka motsattsen när han testar gränserna, ibland är det svårt att veta om man ska vänta ut honom eller vara tuff mot honom.


Foto från kvällens pass, mr Z har verkligen vuxit i kostymen. Nästa del blir att hitta en vettig westernsadel vilket jag inte tror bli så lätt då han är så kort och rund.  

Av Pauline Eriksson - 8 oktober 2015 21:31

     

Det har blåst så in i.... De sista dagarna men idag har det avtagit en del men visst börjar kylan kännas. Vintern börjar närma sig och det blir mer jobb med att elda och mer jobb med djuren men det är härligt på sitt eget lilla vis. Idag har Ronja och jag varit ute en stund i taget då hon sitter stilla i vagnen så blir hon kall efter ett tag. Vi har gjort våra dagliga sysslor och kelar både med hästarna och getterna. De sju små vännerna var längst bort i hagen när vi ropade men kom galopperande på rad för att kolla vad vi ville och idag hade vi några korvbröd som godis. När Henke kom hem så passade jag och Cissi på att ta en sväng i skogen, nästa vecka börjar älgjakten så då håller vi oss hemma ett par veckor. 

Av Pauline Eriksson - 6 oktober 2015 16:45

 

Som vanligt så tar allt längre tid än man tänker sig men vi är väldigt nöjda med resultatet. Tack farmor Yvonne och farfar Tommy för all hjälp. 

Av Pauline Eriksson - 4 oktober 2015 16:07

 

Idag har Z fått åka på tur igen och idag blev vi själva, dock hjälpte min snälla granne Nina att stänga transporten då Z fortfarande tycker det är pyton. Ronja och pappa Henke åkte iväg på ett eget äventyr vilket ska ha gått superbra. 

Jag mötte Gittan och hennes kuzan på klubbens ridbana och där var det träning som inte vi visste om, men det blev dubbelt så bra träning för Z. De första 20 min hade jag han för hand då han var en aningens spänd men sedan red jag och känner mig väldigt nöjd med dagens tur. Bilden är på zirocco när han klivit av hemma. 


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards