Alla inlägg under juni 2010

Av Pauline Eriksson - 29 juni 2010 10:59

Hej Kära bloggläsare, ledsen att jag inte har uppdaterat Er på hur det har gått med Faraxen men detta har onekligen varit en period där jag har slitits mellan hopp och förtvivlan. Det är inte riktigt lika roligt att skriva när det är mer "ner" än "upp" så tyvärr blev det bloggstopp några veckor.

Att 5 veckor innan ett stort mål, som man har byggt upp i nästan 10 år, få veta att man troligtvis inte kan delta va ganska jobbigt. Men sen övergick det i att det viktigaste är att Farax bli bra oavsett vad det va han drabbades av (elichiasprovet var oxå negativt  ).


I samrådan med veterinär och andra goda vetande så har jag sagta men säkert satt igång Ruxen igen och han känns som vanligt dock lite sämre i kroppen efter att ha stått på box i nästan 14 dagar. Igår satte jag även lite press på honom och han kändes starkt och villig att arbeta .


Hoppet börjar faktist att överta förtvivlan och nu börjar det kännas som att vi kommer att kunna åka till Bökeberga och delta i EM och kanske även SM veckan efter. Även att vi inte kanske har fått den bästa uppladdningen så kommer jag vara superglad över att bara får vara där med min fina häst.



Lovar att försöka hålle Er lite mer uppdaterades i fortsättningen.


Kramis   

Av Pauline Eriksson - 12 juni 2010 13:29

Aj aj aj vad jag har ont i mina höfter efter ha ridit Alfred igår, han är ganska stor och bred jämförelse med Farax. Ridningen gick faktiskt ganska bra ändå och det var skönt att rida i westernsadel istället för dressyr. Idag skulle Elina rida ut honom en runda och sen tar jag nog han ett pass i paddocken i morgon igen.


Affe igår innan vårt pass.


Faraxen fortsätter vara pigg och allmänprovet vi tog på han var helt normalt så nu väntar vi på elischiasprovet...hoppas han inte har det. Han är superpigg så jag tror inte det men man vet aldrig med dem där fästingsjukdomarna.


Igår gick vi upp till paddocken och stod och tittade på när Emma och Elisabeth red sina hästar Hero och Plex, det tyckte Farax va spännande.

 

Men han vill nog själv vara med


Piggelin som Ni ser


Mycket mys blir det nu och långrycktning både morgon och kväll.


Idag står Annie inne hos Farax som sällskap och snacka om att han blev glad att få en brud brevid sig och spände upp sig rejält  .


Kramis       

Av Pauline Eriksson - 11 juni 2010 07:02

Idag har jag semester och det känns som välbehövt efter denna turbulenta vecka  , har precis varit ute hos min Prins och han fortsätter se pigg ut. Det känns ju väldigt bra och hoppet börja komma tillbaka att vi ska reda ut detta och kanske tom vara igång till EM men det får helt enkelt bara bli ett plus. Det viktigaste är att Farax inte blir dålig igen för då blir jag jätteledsen.


Det är hur kul som helst att ekipage från hela 9 nationer är anmälda till EM för arabiska fullblod, vilken underbar tillställning det kommet att bli och även om inte jag och Ruxen kommer att delta så är det inget jag tänker missa. Det får bli första parkett för att se alla dessa underbara arabhästar som prestera i olika grenar, denna fantastiska ras är inte bara underbart vacker utan en otrolig atlet.


Dessa länder är det som är anmälda:


Tyskland                     Sverige                      Polen

   

Norje                          Holland                      Frankrike

   

Finland                       Danmark                    Österrike

   


Häftigt  



Nu ska jag ut till stallet och göra iordning Alfred för ett pass i paddocken, har lovat Emmy att rida han i helgen eftersom hon är på "Sweden Rock" och festar loss och på Söndag ska hon på Kiss-konserten som jag och syrran skulle på.


Ha de

Av Pauline Eriksson - 10 juni 2010 07:15

Hej kära bloggläsare, vilken hemsk, förtvivlande och omtumlande vecka detta har varit. Som sagt var Farax inte pigg i helgen och i måndags fick jag tag i en kiropraktor eftersom jag misstänkte att han hade en låsning i bakkärran. Hon hittade inget men kände puls i bakkotorna och misstänkte fång, vi ringde direkt till veterinär som var på plats 15 min senare. Veterinären tyckte att vi skulle börja behandla mot akut fång direkt så sagt och gjort. Jag har ingen erfarenhet av fång men visste att det är allvarligt och efter att ha pratat med en hovslagare som målade upp en bild av detta så bröt jag handgripligen ihop. Varför i hela friden kan inget få gå som planerat och snacka om att falla på mållinjen, fem veckor innan EM .


Jag ringde runt till alla möjliga människor, veterinärer, hovslagare, alternativbehandlare för att få så mycket information om vad fång innebär.

Men dagen efter så hade Farax svarat så himla bra på behandlingen och han var piggelin och ingen puls i bakbenen och vad jag förstår så kan inte pulsen försvinna så fort om det verkligen är fång, det är oxå väldigt ovanligt att dem får fång i bakfötterna. Enligt veterinärer så kan det ha varit någon annan förgiftning som han har drabbats av vilket man får hoppas och att det inte ger några framtida "men".


Igår fortsatte jag ringa runt till folk o fä samt tog jag ut veterinären för att ta lite blodprover, vill gärna utesluta elichios som han hade som unghäst.


Tycker så synd om min lille Prins som får stå inne på box utan att vi igentligen vet varför men jag vågar ju inte släppa ut honom om utifall det va fång.


Om någon gång så behöver vi nu att alla håller sina "tummar & tår" för mig och Farax.


Kramis


Av Pauline Eriksson - 6 juni 2010 11:06

Han har varit lite stel nu några mornar när jag släppt ut han och igår markerade han på vänster bak och såg allmänt eländig ut  . Tog tempen på han men den var låg och sen kände jag igenom honom utan att hitta något på ben eller i lederna, det känns som att det sitter längre upp. Hoppas att han bara har stäckt sig, kanske efter det hårda reiningpasset vi körde på EWR banan för några dagar sedan med mycket spinn och stopps.


Bara det inte är elichian som spökar, man har alltid det i bakhuvudet men försöker ändå tänka positivt. Han får vila några dagar med en massa behandling.

  



Av Pauline Eriksson - 3 juni 2010 16:07

Igår var syrran och jag på EWR:s bana i Johannishus för att träna Freestyle Reining och det blev riktigt bra och vi blev heltaggade inför nästa helg.


Duktiga Farax va det även igår


Sötast  

     


MEN i morse fick jag ett mail om att tävlingen på Axwalla nästa helg är inställd pga för få anmälningar och eftersom det har varit stora förväntningar sen förra året av sponsorer, ryttare och publik så valde dem att ställa in hela tillställningen. 

och Petra och jag som precis har sålt våra Kissbiljetter för att vi skulle på denna tävling blev inte så glada.


Sånt är livet och försöker just nu att glädjas åt att få en lugnare helg vilket kan behövas, eftersom alla andra helger framåt är fullsmockade med en massa roligheter  ...ler...


Har bokat in Tommyträning nu på måndag och det ser jag fram emot, han hade en del bra idéer att komma med så jag ska nog ta nån lektion i veckan fram till EM för att hålla uppe farten vi har fått upp.


Nähä nu ska jag och Emmy ut i skogen med våra små ponnisar..hehe.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards