Alla inlägg under augusti 2010

Av Pauline Eriksson - 30 augusti 2010 06:58

I lördags var vi hos mamma och pappa och åt middag, men innan var jag hos syrran och tittade på hennes nya lilla valp "Nito". Han är av rasen Saluki och det är en vinthund har jag fått lära mig, han var i alla fall väldigts söt och har väldigt långa gängliga ben...ler...


Nito är en ganska stor valp men det blir oxå en stor hund.



I går var det en riktig hästdag. Henke och jag började med att ta in Plex som han skulle låna av Elisabeth, det blev ett pass i paddocken och det gick verkligen jättebra. Det var andra gången Henke red Plex och denna gång provade han att galoppera och det blev lite svårare eftersom han har lite större steg än Beauty.


Storleksmässigt så passar Plex bra till Henke  


Efter att vi hade ätit lite lunch så kom Emmy och höll en hopplektion för mig och Farax och det var första hoppträning sedan förra vintern. Det va jättekul och Farax skötte sig exemplariskt och vi ser fram emot nästa gång.


Sen fick även Emmy bekänna färg när jag höll en lektion för henne och Alfred, det blev mycket mjukgörande ganska tuffa övningar för att avsluta med galoppombyten. Det blev ett par "rena" byten men herregud vad både Emmy och Alfred slet....bra jobbat..


Idag får nog Farax stå för jag hade tänkt att ta ett pass på Friskis som jag inte har gjort på nästan hela sommaren.


Ha de

Av Pauline Eriksson - 28 augusti 2010 14:27

Jag och Farax har precis varit ute på underbar ridtur med Emmy och Alfred, men det är tråkigt att vi inte är i Skåne och heja på dem i stället. Det skulle ju vara Kallblodskampen i dag men den blev tyvärr inställd pga för få anmälda, jättetråkigt men dem lovade att göra ett nytt försök nästa år med kanske bättre reklam till andra föreningar, så det är bara att träna på Emmy.


Ganska skönt en då att få ta det lite lugnt denna helg efter allt farande hit och dit. Så ikväll ska vi bara till mamma och pappa för att äta gott och ha trevligt. Ska även till syrran och kolla på hennes nya valp, ska se om jag kan ta nåt foto och lägga ut här imon.


Imorgon ska Emmy ha en hoppträning för mig och Farax, jag är så himla sugen på att hoppa så det ser jag fram emot.


Full koncentration i pleasuren på EM

Foto: Pauline Högdahl


Kramis  

Av Pauline Eriksson - 26 augusti 2010 06:36

Är alltid en fröjd och jag blir lugn i sinnet efter en stund på hans rygg. Igår red jag honom i ridhuset eftersom det blev mörkt innan och det blåste som bara "dän", det blev ett grundpass med mycket mjukgörande övningar.


Ikväll tänkte vi ta en sväng i skogen.


Farax på EM tidigare i sommar.

Foto: Pauline Högdahl


Emmy och Alfred är nu i full gång att förbereda sig för Kallblodskampen som går i Bökeberg till helgen och den innefattar hoppning, dressyr och western.


Tjo

Av Pauline Eriksson - 25 augusti 2010 07:29

Igår natt kom vi hem till Västeråkra efter att ha haft en underbar vecka i Kroatien, ett fantasktiskt härligt land med underbart landskap. Vi har haft soligt och fint väder hela veckan med en massa solande och badande men har även gett oss ut på en del utflykter. Henke och jag tackar Emmy och Jocke för ett bra semestersällskap och hoppas att det blir fler gånger i framtiden  .


Sista dagarna längtade vi hem och jag saknade Faraxen jättemycket så det var härligt att få lukta på sin fina häst igår. Tina och Yenna och skött om min Prins exemplariskt och jag tackar dem tusen gånger om för att jag kunde göra denna resa och känna mig trygg i att Farax fick god omvårdnad. Tina meddelade igår att hon har ridit ett par gånger i paddocken och ett par gånger i skogen och Farax hade gått jättebra och hon hade minsann fått mersmak. Självklart så få hon låna Farax när hon känner att hon vill rida.


Här ser Ni ryttarinnan Yenna på Farax som hon tom kan rida lite själv på nu, den lilla tjejen har blivit stor och har nu även börjat på ridskolan.

  


Ikväll hoppas jag att jag ska hinna rida min häst en stund för jag längtar sååå, igår blev man inkastad i verkligheten på direkten men så det hanns inte med på kvällen.


Tjo



Av Pauline Eriksson - 15 augusti 2010 21:36

  Imorse skojade vi om att, "ska Emmy tävla idag eller"? eftersom att det regnar  , nä skämt å sido. Det är ju inte så roligt alls när det regnar och man hade tänkt vara fin på tävlingsbanan och allt bara är blött och jobbigt, men som vanligt håller Emmy humöret på topp.


Det va full rulle nere på EWR:s bana i Johannishus idag och det va kul att titta på alla kämpande ekipage i regnrusket. Farax fick gå ut i hagen tidigit i morse och det va han nöjd med, inte ett enda skrik efter Alfred, han tänkte kanske att han oxå skulle få åka med på tävling då.


Ni ser, trotts regn och rusk så är humöret på topp för Emmy och Jocke.


Det är så här man har roligt med sin häst, Emmy smajla upp sig mitt i tävlingsmomenten...ler...


Efter allt tränande på grinden så klarade de den gallant.


HURRA  Alfred vågade gå över bron efter 2 st vägran och därav 10 st straff poäng, men huvudsaken var att han gick över i tävlingssammanhang.


Här ser Ni en nybliven westernfantast, Lina på Sonny som hon har lånat av Åke, detta va Linas första men troligtvis inte sista westerntävlingen.


Jonne och Eskapad i full fart, ett rutinerat ekipage som alltid bjuder på sig själva


Jonne lånade även ut Eskapad till Gittan som nyss har betäckt sin Kusan och hoppas att det blir ett litet föl nästa år.


Nu är det bara några timmar kvar till vi (Jag, Henke, Emmy och Jocke) börjar vår semesterresa till Kroatien.

Tina och Yenna ska sköta om Faraxen och hon kanske tom lägger in några kommentare om hur det går för då kan även jag läsa om hur det går om jag får tag i en dator.


Ha det gott i regnrusket så ska vi tänka på er när vi solar  


Av Pauline Eriksson - 14 augusti 2010 22:13

Sista tävlingen för sommaren, nu återstår endast en i början av november.

Dagen har varit toppen och både jag och Emmy var nöjda med våra prestationer, jag och Farax kanske inte gjorde de bästa ritterna för säsongen men vi tog 3 st första placeringar och 1 st andra plac. Det var endast 3-5 deltagare i klasserna och det va verkligen tråkigt men som sagt en mycket trevlig, smidig dag men härligt sällskap (Henke, Syrran, Emmy och Jocke).


Farax fick ett fint täcke, och denna gången var det tom lagom.


Imorgon ska Emmy tävla igen och då är det D-C tävling här hemma i Johannishus, jag ska dit och heja på henne och alla andra. Farax få stanna hemma och gå själv i hagen vilket han inte allt tycker är roligt.


Ska försöka ta några bilder och lägga ut här om jag hinner i morgon.


Kramis  

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2010 22:51

Nu är både jag och Emmy färdigpackade för tävling i Bökeberg imorgon, dåligt med deltagare men detta blir sista tävlingen för mig och Farax förutom i november där det är sista tävlingen i cupen.

Det blir en skön och avslappnad tripp imorgon och bra träning för Emmy och Alfred inför Kallblodskampen den 28 augusti.




Höres en annan dag  

Av Pauline Eriksson - 12 augusti 2010 22:10

Igår red Elisabeth (Plex ägare) Farax på en tur i skogen tillsammans med Emmy och några andra här från stallet, hon sa att Farax hade skött sig bra och att det hade varit kul.


Nu har Farax och Alfred blivit resekompisar, men det kanske inte är helt smärtfritt eftersom dem "galer" så fort dem inte ser varandra. Jag blir helt tokig på Farax för han riktigt skriker när han gnägga efter Alfred och Alfred blir uppstressad så fort Farax försvinner inom synhåll. Det blir säkert roligt när vi båda två ska tävla på Bökeberg på Lördag, dem har varvat beginnersklasserna och openklasserna så vi rider fram tillsammans också  ...


Men ridningen gick super, Farax gick som tåget vad jag än hittade på. Hade först tänkt att bara fokusera på trail men han gjorde allt klockrent så jag ville inte fortsätta så vi hade fått negativa känslor. Fortsatte istället med galoppombyten mellan koner och det gick också efter några gångers uppvärmning hur bra som helst  .


Farax och Alfred efter ridpasset, dem sympatisera med varandra om att dem är trötta...ler....


Imorgon är det packning och badning och ikväll har jag faktiskt börjat packa inför vår resa till Kroatien nästa vecka och då ska Tina, Yenna och Petra ha ansvare för min Prins.


Höres imon  

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards