Alla inlägg under juli 2010

Av Pauline Eriksson - 30 juli 2010 15:04

Hej hopp i galopp, nu är det inte gaolpp för Faraxen eftersom han har fått lite minisemester på några dagar. Haft lite annat för mig så det passade bra att han bara fått gå i hagen och ha det bra.

Imorgon ska vi nog igång lite igen eftersom idag har jag anmält oss till tävling om 2 veckor, "Wris Cray Fish" heter tävlingen och ingår i cupen "South Swedish Cirquit".


Vi är ju rejerande "Champion All Breeds Open" och den titeln har vi tänkt behålla  

  


  

Av Pauline Eriksson - 27 juli 2010 18:37

Farax är fin (på bilden i Ridsport) som vanligt men jag ser ut som om att jag är vansinnig på grinden jag håller på att öppna  

Det är andra gången vi hamnar i Ridsport som är en tidning som inte är överöst av artiklar med western, första gången var när vi tävlade på High Chapparall 2007.


Jättenöjda över vår prestation på vår första stora tävling.


Helt obegripligt så vann vi klassen som var Western Horsemanship, inte konstigt att man fick blodad tand för tävling.


Igår gick Farax ett pass i paddocken och förrutom att mina ben var trötta så gick det riktigt bra, tränade lite byten och dem satt som en smäck.


Idag har jag kännt mig lite hängig så det blir nog ingen ridning utan bara lite pyssel.


Kramis     

Av Pauline Eriksson - 25 juli 2010 21:21

Vilken ruskig helg det har varit men oj vad detta regn behövdes. Vi var i Henkes stuga på Öland på Lördagen och det öste ner hela dagen och hästarna fick stå inne på natten. Men det har varit så torrt så länge nu så betet behövde verkligen sig en dusch men man är ju van nu vid att det är över 20 grader så det kändes nästan som det blev höst.


Tänkte rida igårkväll men det var för torrt i ridhuset så det dammade för mycket, det blev bara lite "lullande" barbacka vilket va ganska mysigt ändå.


Imorse var det faktiskt uppehåll så jag, Emmy och Elina gav oss iväg en runda i Rosenholm och Faraxen kändes pigg och fin.

På eftermiddagen tog vi in Beauty och så red Henke henne en stund i paddocken och det går bara bättre och bättre  , galopperade nästan ett helt varv utan att bryta av så det var toppen.


Tjo



Av Pauline Eriksson - 23 juli 2010 14:09

Idag blev jag överraskad av mina kolleger med en tårta för att fira mina och Farax framgångar. Jag blev väldigt förvånad men väldigt glad  .


Vit choklad... mums... Tack snälla för uppvaktningen


Hoppas det har gått bra för Tina på uteritten i morse.


Trevlig Helg  

Av Pauline Eriksson - 22 juli 2010 21:14

Denna veckan har gått väldigt sakta i min värld och jag fattar inte varför men det har tagit denna veckan för att verkligen komma in i jobbet igen. Sen har väl värmen satt sina spår när man är fullt arbetsklädd och klättrar på tak, vindar mm  , då lackar svetten fint och man kanske är lite dålig på att dricka tillräckligt.


Igår red jag och Henke ut en runda i skogen med Alfred och Farax, det var första gången Henke red ut så det fick bli repgrimman över tränset på Alfred så jag kunde hålla lite koll. Det är lite skillnad på att rida i trafiken och i skogen än på att rida innanför staket i en paddock, men det gick jättebra så det dröjer nog inte länge innan han reder ut styrningen själv.


Idag har Farax haft fridag och imorgon ska Tina rida ut honom tillsammans med Emmy och Elina för jag hinner själv inte rida honom och Tina var sugen på en tur i skogen. Det är verkligen ett previlegium att kunna mysa i skogen tillsammans med sin underbara häst precis när man vill och det tänker man inte alltid på, Emmy och jag brukar påminna varandra om hur lyckosamma vi är som har det previlegiumet .


"Sveriges Största Bebis" Är Henkes smeknamn på Affe, detta kortet är taget förra sommaren.


Tjo flöjt  

Av Pauline Eriksson - 20 juli 2010 22:32

Ja, idag kom artikeln i BLT och jag tyckte nog att den var helt okej förrutom att Farax var arabhingst under bilden hehe. Är väl sådär road av att vara i tidningen men det är kul att westernridning får lite uppmärksamhet i media och det är många som har hört av sig under dagen och sagt att dem gillade artikeln .


Ikväll blev det ett träningspass med Farax i paddocken, det ända som jag inte var nöjd med, under förra veckans tävlingar, va stoppen så blev det ett pass med fokus på det. Farax kändes fin och spänstig och efter att ha pressat han några gånger så kastade han in bakbenen under sig när jag bad han och då kände jag mig nöjd.


Efter mitt ridpass så fortsatte Henkes ryttarkarriär med ridlektion för "Emsan" (som Henke kallar sin ridlärare för  ...ler...) denna gång på nykomlingen Beauty som är ett gulligt fjordingsto. Henke tyckte att det var lite svårare att rida lätt på henne eftersom det blir lite snabbare när hon har mindre steg men jag och Emmy tyckte att det så väldigt bra ut och det blev tom några galopper  .


Full fokus kräver Emsan.


Henke och Beauty med sin stränga   ridlärare Emmy, visst ser hon sträng ut.


Imorgon är en ny härlig dag och redan har man kommit in i verkligheten igen med jobb och allt.


Tjo och Tjim....

Av Pauline Eriksson - 18 juli 2010 10:03

Farax har fått vila helt nu ett par dagar men igår red jag och Emmy ut en lugn men härlig runda i skogen. Farax var sååå himla glad och fin, han har ju inte varit ute i skogen sedan han blev sjuk för över 5 veckor sedan.


Det kommer bli en något lugnare period för Farax men vi har ju fortfarande en del tävlingar kvar men kanske inte så viktiga som vi just har genomfört. Nästa tävling är 14-15 augusti men den proppen har inte kommit ut än. Emmy däremot har tävling helgen innan den på High Chapparall och Jag och Henrik har planerat att åka till Sävsjö den helgen och hälsa på min kompis Anne och även åka vidare för att heja på Emmy och Alfred.


Idag är det Henriks och min sista semesterdag så imorgon börjar verkligheten igen, men vilken härlig semester vi har haft. Nu jobbar vi 4 veckor för sen har vi bokat resa till Kroatien tillsammans med Emmy och Jocke så det är verkligen något att se fram emot.


Här väntar vi på att rida final i Versitail på SM tidigare i veckan.


Hej hopp  

Av Pauline Eriksson - 16 juli 2010 17:19

Jag bara njuter just nu av allt härligt vi har varit med om och försöker fatta att vi verkligen har nått detta mål som vi så länge har haft  .


Puss på dig min fina "Best in showhäst"


Fick precis info från BLT att inslaget kommer i tidningen någon gång nästa vecka, alltså inte imorgon som jag först fick besked om.


Häftigt med såå många westernekipage som bara är arabiska fullblod, detta är en sällsynt bild. Över 20 ekipage var på plats och tävlade förra helgen.


Janicke och jag i samspråk om ett mönster som vi ska rida. Janicke tog EM-silver i western pleasure, supergrattis till henne.


Tack Maria (http://www.larumhast.nu/) för den fina presenten (showtyglar) och tack Karin (Farax uppfödare) för dina fina presenter.


Kramis           

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards