Alla inlägg den 6 juli 2010

Av Pauline Eriksson - 6 juli 2010 21:48

Imorgon är det onsdag och på torsdag styr vi mot skåne, jag och syrran med hästtransporten bakom oss och Henrik med husvagnen. Det kommer bli hur kul som helst och jag längtar nu.


Kompisar: Farax min Prins nummer 1 och Henrik min Prins nummer 2 och sambor...ler...


Idag red jag och Emmy på morgonen och Farax kändes riktigt fin, kunde rida han på en hand nästan hela passet och det gick inte igår för då spelade han "Allan" hela tiden. Faraxen är laddad till tänderna och det är väl roligt men efter allt vilande så har han en massa extraenergi som kanske inte är till fördel på tävlingen i helgen.


Imorgon är det smörja och packadag, hade tänkt att allt skulle vara packat så torsdagsförmiddagen bara kan gå åt att kolla av läget och städa av lägenheten innan Farax ska badas och packas in i transporten.


Idag var oxå dagen då Henriks ryttarkarriär tog fart tack vare Emmy med sitt härliga tålamod och hästen Plex som vi fick låna av Elisabeth. Henrik var verkligen jätteduktig och hade redan innan anmält sig till ridskolan här på gården till hösten vilket även jag ser fram emot att följa. Men imorgon har han nog ganska ont i både bak och ben .


Emmy instruera och jag fick lova att sitta tyst utanför.

 


Glad men trött efter ridpasset.


Tjo    


     

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards