Alla inlägg den 15 juli 2010

Av Pauline Eriksson - 15 juli 2010 21:46


Häftig bild som jag fick från SM igår, där var det action..hehe


Den fantastiska veckan bara fortsatte vara fantastisk igår när vi tog ett SM-brons i Versitail och än en gång kämpade Farax till sista steget.


Vi åkte ganska tidigit från Janicke och Magnus gård för att genomföra sista tävlingsdagen på Bökeberg. I bakrunden ser ni deras härliga hus och Stall.


Här bodde Farax i första boxen till vänster och han verkade stormtrivas.


Henrik som varit en klippa hela helgen och stått ut med mitt och syrrans kacklande, här fortfarande positiv efter att ha mockat efter Farax för sista gången denna resa  


Petra grooma Farax för "sjuttuelfte gången" och det blir bara bättre och bättre, kolla in bilden nedanför denna.


Detta är utställningen från EM för arbiska fullblod och Farax glänser så man nästan blendas och det är bara syrrans förkänst.


Otroligt nog kändes Farax hur fin som helst på SM-finalsdagen trotts att värmen kom tillbaka efter en mellandag med lite moln.


Vi är mer än nöjda med en bronsmedalj, nästan överväldigade över alla medaljer som vi samlat ihopa denna vecka.


Sista smajlet gav vi Petra efter finalen och nu började alla i "Team Fabulous" längta hemmåt.


Resan hem gick bättre än väntat men väntat var inte riktigt att tidningen BLT skulle ringa och boka tid nästa dag för att göra ett repotage, hm det var min syster och Tina som kokat ihopa detta. Hemma väntade ännu en chock när vi rullade in på grusvägen så hade mina underbara vänner hemma hängt upp svenska flaggan.


Och hängt en grattisskylt till oss, kära nån vad glad, chockad jag blev


Och ännu mer chockad blev jag när hela detta glada, fantastiska gäng hoppade fram i min trädgård som var fylld med banderoller, tårtor och champanj. Inte hade väl jag räknat med all denna uppståndelse, men herregud va glad jag blev av att ha alla dessa människor som gör sånna här ansträngningar för oss. Tack snälla....


Kolla in vilken tårta...mums va god den va


Farax fick ett eget bord och en egen tårta som han gluffsade i sig.


Sen blev det uppställning igen med fotograferande åt alla håll, självklart ställde vi upp på det.


Men sen fick Farax gå ner till hagen till sin efterlängade bästis Alfred som säkert undrat vart Farax har tagit vägen, för så här länge har han aldrig varit borta tidigare.


Äntligen


Farax var mest intresserad av att äta för han har inte gått i stor hage på ett bra tag...


Festen fortsatte i min trädgård en bra stund och det var verkligen härligt att vara hemma igen bland nära och kära.


Idag har vi tagit tag i städandet av bilarna och transporten och kl 13 idag kom BLT för att göra intervju med mig och Farax för ett repotage som troligtvis skulle komma i tryck på Lördag. Gillar inte det där med tidningar egentligen men tycker samtidigt att westernsporten har alldeles för lite uppmärksamhet i media och hade jag inte gjort detta så hade inte syrran blivit glad och då är det bäst att lyda...ler...


TUSEN TUSEN TACK!!!! TILL Hela TEAM FABULOUS (Farax, Petra och Henrik), till alla som stöttat och hejat, till Janicke och Magnus för deras underbara gästfrihet, till alla goda vänner här hemma på gården och till mamma och pappa som passar Hugo när jag och syrran är ute på äventyr.


Avslutar med att lägga ut en Youtoub film som ägaren till gården filmade vid vårt festande igår och det är på syrrans hejaklacks låt som jag fick höra några gånger under denna vecka.


                            

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards