Alla inlägg under mars 2015

Av Pauline Eriksson - 15 mars 2015 10:45

Ljust på mornarna och ljust ganska länge på kvällarna, den värsta tiden är över och nu väntar vårvärmen och sommaren.

Här hemma fortsätter vi i skogens anda då alla träd som skördaren fällde ska nu ut och Henke kämpar på med "Gula Faran" och skogsvagnen.



Jag har fortsatt att träna hästarna på marken med kapsonen, lite lösarbete och idag blev det träning i skogen med Zirocco. Mr Z gör numera ganska hyfsad "sluta" och "öppna" vid staketet och går i fin form på volten både i skritt och trav och börjar sänka sig även i galoppen.

Farax är lite stelare och svårare då han fortfarande tycker att matte har lite konstiga saker för sig och ger mig fortfarande den där upprörda minen när jag korrigera honom.

Saknar förståss ridningen men ser fram emot sommaren då det är dags att utveckla den lille vite.


   

Av Pauline Eriksson - 12 mars 2015 15:38

       

Baronen och jag har precis varit och kollat till hur huggningen gått och det blev en hel del stock. Baronen tyckte det var en väldigt spännande promenad. 



Av Pauline Eriksson - 12 mars 2015 08:14

   

Igår började en skördare skövla ner den lilla skog vi har och idag tar dem ner några stora granar som står vid elledningarna. 


Igår hade jag även besök av syrran och lille Alvin som var helt lyrisk över allt som hände på gården. Först red han en stund på sin älskade Farax, sen matade vi getterna med lite bröd, sen kelade han med Baronen och så fick han kolla in skördaren innan de körde hem. 



Av Pauline Eriksson - 4 mars 2015 08:21

 

Nu sitter portarna till Henkes verkstad, det blev jättefint tycker jag. 

Av Pauline Eriksson - 3 mars 2015 08:37

   

Baronen är den mest keliga katt jag känner och kommer alltid när man ropar. Nu när jag är hemma lite mer är han mer än nöjd, men vi får väl se vad han kommer tycka om det som komma skall. 

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards