Alla inlägg under november 2012

Av Pauline Eriksson - 30 november 2012 23:04

Ikväll har det varit julpyntning för hela slanten och Baronen hjälpte till som vanligt, det är rätt mysigt att få upp lite tomtar och stjärnor.


 

Av Pauline Eriksson - 26 november 2012 21:34

Vårt drömekipage



Ja det är nog en dröm att ha ett sådant ekipage att dra runt med sina hästar men jag klarade i alla fall uppskrivningen för BE-kortet idag. Det kommer öppna fler möjligheter till val av bil och transport när det blir aktuellt framöver och visst hade det varit kul med en ny "Doddan" i familjen  


Nu är det bara uppkörningen kvar, den 11 januari då gäller det att tagga ner och ta det lugnt  . När man kört släp så mycket som jag gjort så är det nog lätt att bli lite nonchalant i backning med mera men jag har bokat en 2 timmars körlektion dagarna innan så jag hoppas att det ska gå bra.


Jag var helt slut i hjärnan ikväll efter allt pluggande som varit denna månad så Henke och jag tog en sån där köra runt kväll, vilket innebar lite handling av julklappar samt en fika hos Tina.

Av Pauline Eriksson - 24 november 2012 18:50

Det har inte blivit så mycket bloggande på sista tiden men förklaringen är helt enkelt att jag har kört ihop väldigt många saker under november månad och jag sitter just nu och pluggar inför min uppskrivning av BE-körkortet på måndag.


Det va kanske lite jobbigare än vad jag trott och eftersom vi hade en tuff utbildning på jobbet i början av månaden och en massa andra saker som skulle göras så har jag inte hunnit plugga så mycket som jag trodde jag skulle hinna.


Men jag har ju hela helgen på mig   eller? är det redan lördag kväll.. Jag får nog sitta här hela kvällen och hela dagen imorgon, men det ska nog gå bra.


Det är ju väldigt viktigt att hinna med sina ponnisar oxå och det har jag gjort idag.



Farax fick en skogstur och Zirocco en cykeltur och därefter lastträning, super-Z är verkligen fantastisk att jobba med och nu när vi är ute och cyklar så springer han så fint brevid och håller samma tempo.

Imorgon får han nog gå med som handhäst, man får passa på att ge sig ut i skogen på helgerna för på vardagarna blir det vår upplysta paddock som fungera bra så länge det inte fryser på.


Hoppas ni får en trevlig kväll

Av Pauline Eriksson - 19 november 2012 20:17


Hur kul som helst och detta var första gången (men knappast den sista) som vi sov över i stuga och delade upp handlandet på 2 dagar. Vilket gjorde att vi inte blev så trötta i fötterna och kunde ta ett glas vin på kvällen samt komma hem i vettig tid ikväll men kontentan var även att det blev dyrare.


Henke har fått hålla ställningarna här hemma och har precis hållt modevisning av de kläder som jag köpt till han och allt passade som tur var.


Hästträningen går riktigt bra nu och i lördags blev det en lite längre skogstur med Farax och Zirocco på släp som slutade med en galopp och super-Z skötter sig finfint.  

Det är bra träning att få följa med i skogen och rida förbi alla möjliga konstiga saker, framför allt när Farax går fram överrallt och lär den lille att det inte är farligt.


 

Av Pauline Eriksson - 10 november 2012 15:12

Då kan det se ut så här framför allt när man har dem otäckade och det är lerigt.


Zirocco är jättenöjd



Som tur är så var hästarna ganska rena i morse när jag skulle rida och träna dem, men efter träningspassen blev det SM i rullning.

I och med att jag har varit iväg på kurs hela veckan så fick det bli en lite lättare runda i skogen med Farax, han har ju stått nu i tre veckor för han var skadad innan, men nu är han med på banan igen.

Sen tog jag en cykeltur med Zirocco och innan vi cyklade hem tog vi en klättringsruna i skogen, Zirocco skötte sig exemplariskt och var riktigt trött när vi kom hem.


Det är så skönt att denna vecka är över för usch vilken svår kurs vi har varit på och jag vet fortfarande inte om jag klarade tentamen, det svaret får jag på måndag eller tisdag. Jag kommer bli superglad om jag klarade den för jag kämpade verkligen både innan och de fyra dagar som vi var på plats.


Hoppas Ni får en trevlig Lördagskväll.

Av Pauline Eriksson - 4 november 2012 18:15

Oj vad veckorna går och även helgerna går i en rackans fart  , denna helgen har Henke och jag gjort något anorlunda. Vi var funktionärer på en offroad tävling och det är ett gäng galningar som kör sina bilar rakt ut bland skog, stenar och lera utan att blinka. Det var oerhört imponerande att bevittna och det hängde inte upp sig för nån oavsett om de körde fast, välte eller körde sönder bilen så var det bara att kämpa vidare.


Så här gick det för en på vår bana, men föraren satt lugnt kvar i bilen medans hans medhjälpare vinshade upp han på rätsida igen. Helt sanslöst, en annan hade nog blivit hysterisk eller jag hade aldrig gett mig ut på dessa banor överhuvudtaget. Vi kunde knappt ta oss fram till fots där dem körde.


På kvällen blev vi bjudna på middag tillsammans med resten av funktionärer och de tävlande vilket var väldigt trevligt, har dock varit lite tung i mössan idag.


En annan rolig sak är att min Farax är ohalt och vi var ute på en skrittrunda i kväll vilket var härligt, sen gick Henke och jag en runda med Zirocco.


Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards