Alla inlägg under december 2011

Av Pauline Eriksson - 28 december 2011 14:21

När det nu inte verka bli nån vinter och det nu har vänt och går mot ljusare tider ingen så fick Henke och jag lite sommarinspiration. Vi har haft en "grillring" precis vid huset som inte har varit särskilt smart så med gemensamma krafter rullade vi upp den på "kokullen" brevid gästhuset och så snickrade vi ihopa lite bänkar runt om.


Vet inte varför vi säger kokullen men det passar liksom


En nöjd Henke efter några timmars slit och vi ser fram emot många härliga grillstunder.

  

  

Av Pauline Eriksson - 26 december 2011 21:33

Ja denna Jul har varit otroligt mild och det har istället inneburit mycket blåst och stormbyar, jag hade hellre haft det kallt och snö. Men visst en del fördelar för det med sig som tex en paddock med mjukt underlag och det är väl ganska skönt att slippa skotta snön men lite hade vitt hade varit härligt.


Nåväl det går ju ändå inte att välja så det är bara att gilla läget och göra det bästa av det, den sista veckan har jag faktiskt kommit igång med Faraxen och han känns sååå fin att rida trotts att han mest har stått i höst.


10 grader varmt har det varit idag och hästarna var rätt så varma i pälsen när solen tittade fram mitt på dan

 


Zirocco har oxå fått sig nåt pass och det är verkligen välbehövt för han är en riktig tuffing med en massa energi, det har blivit lite longering och även nåt pass med presseningen vilket han tyckte va lite fjantigt när jag slängde upp en stor grön över ryggen på han. Jag tror att Zirocco kan bli hur bra som helst men jag har insett att så mycket tid som jag lagt på Farax träning kommer jag aldrig att ha tid att lägga på han så vi får väl se hur långt det räcker.

Ett mål hade ju varit att lasta och åka en sväng med Zirocco denna hösten/vintern men de gånger som han har åkt transport har nog varit ganska traumatiska så sist när vi tränade och stängde luckan så blev han väldigt stressad och jag bestämde mig för att slå ner på takten. Ska försöka få tid med ett lastningspass denna veckan.


Ni kan bara ana hur många rävar denna lilla pojk har bakom öronen...ler...


Sist hovslagaren var här så tog vi av Migge skorna och han får nu stå över vintern vilket har gjort att han lagt på sig några extra kilon nu när han inte rör sig. Att rulla sig i lera och grus är nåt som Migge är extpert på och det är så klart jätteskönt att bli borstad vilket vi i alla fall försöker hinna med några gånger i veckan. Ikväll fick alla tre hästarna en genomgång.


Så här ser han ut nästan varje dag (lera överallt), och han har knappt tid att ta upp huvudet från maten.


Idag Henke haft sin lilla hjälpreda Hugo här och det har varit fullt ös på gården hela dagen.


Först försökte dem elda upp den stora högen i hästarnas hage men den var nog lite för blöt.


Det blev istället lite grävning och enligt Henke så ser vi här en stor talang och en framtida maskinförare.

           

Av Pauline Eriksson - 4 december 2011 09:10

Mitt senaste snickeriprojekt är färdigt och sitte nu uppe vid vägen in till oss.


Blev rätt så nöjd med skylten men ska nog göra en annan upphängning till sommaren


Den står precis utanför hagen där dem går på dagarna


Baronen har nu förstått att som utekatt är man mest ute på sommaren för på hösten och vintern är det mycket skönare att ligga ovanför elementen. Men ibland vill han gå ut men då fryser han ganska snabbt och vill in igen, då kom jag på att syrrans små nackenhundar har en massa täcken sen dem var små så det va värt ett försök.


Först var han lite fundersam men sen verkade det som att han tyckte det var skönt och ville genast vara ute lite längre.


Han blev rätt så söt i sun outfit och så har den reflex oxå så vi man ser han i mörkret  


Jag åkte på ett virus   tidigare i veckan och innan dess så hade vi strömavbrott i nästan 2 dygn efter stormen "Berit" vilket har gjort att hästarna inte har fått nån träning alls den senaste veckan. Hästarna har även fått stå instängda i stallet några nätter för det har varit sånt busväder och då är man glad att vi har ett stall med riktiga boxar.


Idag verkar det som lugnet har infunnit sig igen bland träden så kanske bli det en liten tur i skogen med Farax i eftermiddag.


Hej så länge.... och var rädda om varandra

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards