Alla inlägg under oktober 2011

Av Pauline Eriksson - 28 oktober 2011 20:03

 

Stor sorg, saknad och smärta kommer alltid att finnas

Men alla glada, härliga saker Vi upplevt jag lovar dig att alltid minnas

 

 

Du är ett levande ljus i mitt hjärta

 

/Din dotter


Av Pauline Eriksson - 9 oktober 2011 21:12

Denna helgen har kroppen fått jobba rejält.

Igår var vi hos Jocke och Emmy för att hjälpa till att röja i deras trädgård och oj vad det röjdes. Henke körde som en galning först med motorsåget och sedan med Jockes grävmaskin, några snickrade på huset och jag tillsammans med Emmy och några till drog ris för glatta livet. Trevlig när man kan blanda nytta med nöje och vi avslutade dagen med en härlig middag och så fick vi släppa upp ljuslyktor (kinesisk sed tror jag).


Vi eldade hela dagen och kvällen


En glad Henke i en grävmaskin  


och en glad husägarina som fick en trädgård


En fin avslutning på en härlig dag



Idag har vi bara varit hemma och jag har röjt i vinterhagen, sen kom en kompis till Henke med sin tjej och hälsade på så vi fick en fikapaus.


Sen red jag Faraxen en stund i paddocken och jag satt upp några hinder som vi skuttade över, sen fick även Zirocco en stunds träning innan hovslagaren kom.


Vad förra veckan tog vägen har jag ingen om aning, kom nästan inte ihåg vad som har hänt men mycket vad det och fort gick veckan.


Ska försöka uppdatera lite mer denna veckan.


God Natt

Av Pauline Eriksson - 2 oktober 2011 20:31

Idag började dagen med lite städning av huset och sen hade jag lektion för Henke på Faraxen, han fick prova på lite trailhinder och det var nog ganska populärt.


Sen kom vi goda vän Nettan och hennes gubbe Valter samt deras dotter Betty på besök och efter att vi hade fikat så fick Farax ställa upp igen på lite ridning. Det gjorde Farax så gärna och jag tror han tycker det är rätt så kul att få lära nya hur det är att sitta på en häst som verkligen gör vad man ber om och inget annat. Vilket innebär att det ställs höga krav på den som sitter på hans rygg för att hitta rätt knappa i rätt tid  , det brukar se ganska kul ut och tillslut när Farax inte fattar vad dem säger så går han till mig och ber om hjälp.


Farax är verkligen en helt fantastisk barnhäst men något stor, så en Farax 40cm mindre hade varit perfekt. Betty tyckte först att det var bättre att sitta på han än att klappa men dagen slutade med att hon ledde honom från marken.


Nettan har ridit när hon var mindre och jag tyckte nog att dem takterna satt i


Lilla Betty var helt fasinerad av att sitta på hästen och ville knappt åka hem när det blev dags.


Till och med pappa Valter provade att rida Farax och jag blev nog chockad för jag fick inte mig för att fota detta.


Henke har fart avigt och rätt idag och har varit på en tripp med traktorn för att hämta hem en tippvagn som han köpt och han kom hem med ett stort leende. Det var visst något som fanns på den där listan "något man ska ha nån gång i livet". Grävmaskin, truck, en massa olika bilar är andra saker som har funnits på listan men som är avklarade...ler...

Jag tror att jag måste leta upp den där listan för att se vad som komma skall  .


Hej Hopp



Av Pauline Eriksson - 1 oktober 2011 16:13

Igår var det som sagt 1 år sedan vi flyttade till gården och det firade vi med gott sällskap, god mat och dryck. Tina kom på besök igår kväll och stannade tills idag, vi hann med en liten skogstur i gårkväll med Farax och Migge och en liten i morse.

Vädret har ju varit helt fanatomiskt denna veckan och det är härligt att det fortsätter även över helgen tycker jag.


Innan Tina körde hem så tog vi oss en åktur med "Buster" vår fina lilla traktor och vi körde ut en sväng i svampskogen...ler...

Jag har inte plockat svamp sen jag var liten och då tyckte jag att det var vråltråkigt och inte heller har jag tyckt om svamp. Men Henke plockade några för nån vecka sedan och gjorde några svampmackor som smakade riktigt gott så nu kanske vi har hittat en ny hobby  .


Pinglan Tina framför Buster med våra svampåsar


Trattisarna är nu rensade och ska torkas

    

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards