Alla inlägg under januari 2013

Av Pauline Eriksson - 13 januari 2013 09:35

I fredags eftermiddag hade jag min uppkörning och jag var ganska nervös men det fick superbra  och äntligen har jag mitt körkort för att dra tynga släp som jag pratat om flera år.


Igår fortsatte renoveringen på övervåningen, Fixa Tommy var här och hjälpte oss och tanken var att vi bara skulle fokusera på dörrarna men sen kommer ju alltid den där elen på tal och den måste man ha med sig.


Jag ringde till min kära kusin som hjälper oss med denna biten och det var mest tänkt att bli lite fundering och tips på hur vi skulle göra framöver. Men innan någon visste ordet av så hade Crille brytit strömmen och började borra som en tok, jag fick glatt upp på vinden och dra rör och det blev hur mycket som helst gjort. Det blev även en dörrkarm färdig och nu har vi en plan över hur väggar och dyligt ska byggas upp.


Hästfronten är väl kanske inte riktigt så upplyftande då Farax blev sämre när jag slutade med den 2 veckors kur han fick med Butta och har nu fått en vecka till. Börja bli orolig för min lille prins och vet faktiskt inte riktigt vad jag ska göra.


Jag längtar till våren, ljuset och förhoppningsvis att Farax repar sig.

Av Pauline Eriksson - 5 januari 2013 12:12

Igår började renoveringen på allvar även om jag hade tjuvstartat ett par dagar innan nyåret (vilket "jag" hade bestämt att vi inte skulle göra  ). Svärfar och Henke hade en riktig rivadag och det blev en hel del rivningsmaterial som åkte genom fönstret, så nu får vi bo i en byggarbetsplats ett bra tag framöver men oj va fint det kommer bli  


       


Farax är bättre men han kommer nog få stå stilla ett bra tag framöver men det känns som att han har svarat på medicinen nu och det är ett bra tecken.


God fortsättning på det nya året

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards