Alla inlägg under oktober 2016

Av Pauline Eriksson - 23 oktober 2016 14:34

Idag blev det andra hoppträningen med mr Z och avslutningsvis hoppade vi de små kryssen från galopp med lagom bjudning. I början blev det några stopp och jag kan inte säga annat än att jag tvekade men skam den som ger sig. Det blir att fortsätta på väldigt låga höjder tills vi blir lite mer säkra.

I fredags åkte vi till Skåne på oktoberfest hos våra vänner Janicke och Magnus, det va mycket trevligt och nya smakupplevelse.

Vi var båda utklädda men bara henke fastnade på bild.. Hehe

Igår innan vi åkte hem fick jag testa janickes fina quarterhäst och Ronja fick prova janickes döttras ponny.

Vi var båda ganska nöjda men Ronja var inte särskilt glad när hon var tvungen att sitta av.

Av Pauline Eriksson - 14 oktober 2016 17:15

Igår åkte Ronja grävmaskin med pappa för första gången. När Henke rörde skopan så sa hon OOJJJ! Hehe och hon tyckte det va toppen.

Hade en plan A för Z denna hösten men jag får lägga ner den då jag inte hittat någon ny westernsadel, istället får jag satsa på plan B istället. Plan B är att hoppa Z och idag blev det första gången och efter en viss tvekan från både min och Z del så gick det till slut riktigt bra. Jag kommer ta det väääldigt lugnt och bygga upp både mitt och Z självförtroende sakta och säkert. Jag hopptränade F ganska mycket vintertid när vi bodde på västeråkra men det är ju några år sedan.

Av Pauline Eriksson - 10 oktober 2016 21:21

För mig har det alltid varit viktigt att sätta upp mål för att ha något att sträva mot. Sen är det ju inte alltid man når fram till målen men det är själva drivet man får av att sätta upp mål som gör att jag anstränger mig lite extra.

Målen med min Farax har jag nått för länge sedan med råge, men i år satte jag i alla fall upp mål för honom och kanske var det för att minska målen som jag haft på Zirocco. 

Tanken var att jag skulle göra tre större tävlingar och den sista skulle varit att genomföra ett SM till och då skulle vi varit i full gång med att packa just nu. Målen med Z skulle istället vara att bara åka på träningar och nya ställen, absolut inga tävlingar. Z har gjort fantastiska framsteg detta året och vi har varit på en hel del träningar, en prova på tävling och 2 riktiga klubbtävlingar. Han har tom börjat tycka om att åka transport och går numera själv upp och ställer sig när jag står utanför. 

Farax och jag genomförde 2 av de större tävlingar som jag tänkt men bestämde mig redan i sommar att det blir inget SM för oss av flera anledningar.


Vi fick fyra fantastiska dagar på årets arabsportcup med många fina ritter på tre dagars tävlingar och jag kan inte annat än att vara otroligt tacksam för allt som vi fått vara med om.


Bilderna nedan är från årets sportcup och tagna av Pauline Högdahl.


Han är verkligen en otroligt allsidig häst som ställer upp på allt hans matte sätter honom i, så länge den där matten är fokuserad  

 


 

16 härliga år har jag än så länge haft med denna underbara häst.

  


 

Vi vann kostymklassen över 3 danska ekipage som vi efteranmälde till i sista stund.

 


Så roligt som vi har haft

   


Vi får väl se vad målen blir för nästa år  


Av Pauline Eriksson - 3 oktober 2016 18:47

Ni som följer denna blogg har nog förstått att vår lilla Ronja redan är helt galen i hästarna. Det är numera svårt att uträtta någon vettig träning med F och Z när hon är vaken. I lördags försökte jag upprätta en lekplats mitt i paddocken och efter att R hade ridit F i en kvart så fick jag rida i 10 min innan hon tyckte att det va hennes tur igen.

Tuff liten cowgirl är hon och min snälla, fina Farax är så försiktig.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards