Alla inlägg under december 2012

Av Pauline Eriksson - 28 december 2012 19:09

Igår delade jag på Farax och ZIrocco då Farax inte blivit märkbart bättre utan började igår avlasta frambenen vilket gör att jag igen tror att han ändå har fångkänning. Jag delade på lösdriften och har öst in halm i Farax del och efter att samtalat med min personliga snart färdiga veterinär Anne så tyckte hon att jag skulle ha han så i ett par veckor så inte Zirocco är på honom.


Men idag när jag för en gång skull skulle åka in till stan för att strosa runt samt handla tillsammans med en kompis så ringde telefonen prescis när vi kommit in i bland affärerna. Det var en som arbetar i skogen hos vår granne och då visade det sig att Zirocco hade blivit skrämd av honom och gått igenom staketet, så det var bara att köra hem igen.


Nu verkar det inte som om Zirocco hade skadat sig mer än några sår på frambenen och läget var lugnt när jag kom hem.


 

Av Pauline Eriksson - 26 december 2012 16:41

Det har varit härliga dagar och kvällar denna julhelg, dagen innan julafton var vi hos mamma och på julafton var vi hos Henkes mormor. Vi har fått jättefina julklappar bla en trappstege, tigersåg och en kaffebryggare med 10 års garanti vilket Henke och jag har diskuterat och velat ha sedan vi flyttade till gården men varit för snåla för att köpa  -


Dagarna innan jul hade vi besök av lilla söta Zelma


På självaste julafton hade Farax besök av farbror veterinären för då hade Farax bettet sig lite konstigt några dagar, och haft en väldigt stel gång främst i bakpartiet. Han var ungefär som år 2010 några veckor innan EM och då trodde den veterinären att han hade fått fång, fast det stämde ganska dåligt med det även då. Men för att ta det säkra före det osäkra så ringde jag jourveterinären som kom ut på eftermiddagen och han trodde absolut inte att det var fång. Han hade väl dock ingen säker idé om vad det kunde vara men efter att ha hört delar av Farax sjukdomshistoria så tyckte han att vi skulle ge han "Butta" i 3 veckor och låta han vila för att sen göra en utvärdering.

Det är alltid nånting med min underbara bruna springare men han är ändå värd allt bestyr i längden då han alltid gör sitt bästa för sin matte.


Igår kväll var vi på kalas hos våra kära grannar, vilket var väldigt trevligt, granntjejen Helena och jag har även börjat komma igång med lite styrketräning   på gymmet i byn och det är superkul och väldigt bra för kropp samt själ.


Idag har Henke och jag bara kört runt och handlat samt kollat både på tv-apparater och bilar, sen tog vi en runda ut till Öland för att kolla till sommarstugan.


Det är skönt att vara ledig, det var ganska tungt veckan innan jul, dels var man trött på jobbet och sen hände det tråkigtheter i släkten som gjorde att man fick sig en tankeställare om livet och om vad som är viktigt här och nu.

Man ska vara rädd om sina nära och kära..


Kramis

Av Pauline Eriksson - 23 december 2012 11:44

 

Av Pauline Eriksson - 13 december 2012 20:32

Rätt mysigt med snö men det är ju som vanligt aldrig lagom utan just nu lite för mycket för att kunna ta sig fram i skogen med hästarna. Jag har inte haft tid med mina hästar alls denna vecka då jag varit i Göteborg tisdag och onsdag med jobbet och i måndags hade vi jämt att göra med att skotta undan snön. Dem varnade för att det skulle komma ytterliggare 20cm natten mellan måndag och tisdag så jag trodde inte att jag skulle komma iväg men när jag vaknade 03:30 så hade det inte kommit knappt nåt, så jag fick eld i baken med att packa och ge mig iväg.



Landskapen är fantastiska nu

         


men det är svårt för djuren när kylan och snön kommer så här tidigt

 

Vi matar pippifåglarna förbrilt.


Snart är julen här igen och det ska bli härligt med lite ledighet

    

Av Pauline Eriksson - 9 december 2012 20:45

I helgen har hästarna varit pigga i kylan och snön, Farax och jag har varit ute i skogen barbacka både idag och igår. Zirocco fick springa av sig i paddocken och han hade en väldans massa överskottsenergi, först longerade jag honom en stund sen släppte jag honom lös och då blev det tjo och tjim.


Det blev några små skutt


sen blev det full fart


Det varnars just nu om att det ska komma in ännu mera snö, precis nu när det är helt lagom   , men men det är ju bara att gilla läget.


Igår kväll var vi och tittade på luciatåg som Hugo var med i och efteråt blev det fika med auktion och lotteri, jag vann en fin handgjord väska.


Ta det försiktigt där ute på vägarna nu när det ska komma mer snö.



Av Pauline Eriksson - 2 december 2012 15:59

Att sitta på sin fina bruna häst i skogen i 10cm pudersnö, 5 minusgrader och han är utrustad med både sulor och broddar för ett perfekt grepp under hovarna, brevid springer min fina grå/vita häst med öronen framåt och tycker det är superkul att få vara med.


Här är vi hemma efter den härliga skogsturen


Det är så härligt med lite snö som lyser upp världen nu när dagarna är korta och det kom liksom helt perfekt nu när stjärnorna och ljusstakarna kommit fram i fönsterna.


Zirocco har fått följa med ut i skogen varje helg nu och han sköter sig väldigt bra och jag har börjat vänja mig vid att ha handhäst med mig, kul och bra träning för en unghäst.


Njut av snön och ljuset som kommer med den.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards