Alla inlägg under april 2015

Av Pauline Eriksson - 16 april 2015 07:58

Alla kisemisar är väl mer eller mindre glada för sol och värme, Baronen har just nu fullt upp med att leta solstrimmor på morgonen.


Den lilla sötnosen

   

Av Pauline Eriksson - 12 april 2015 13:33

Ja, uppdateringen har inte varit den bästa här men det händer grejer hela tiden.


Denna helgen har vi stängslat färdigt den nya hagen till våra små kompisar och det var verkligen uppskattat. Dem fick nu dubbelts så stor hage och även att det inte ser ut som att det är så mycket att äta så är det väldigt mycket för getter att få gnaga på allt nytt som kommer i marken nu.



Det har varit otroligt fina dagar tidigare i veckan och allas vår favorit Doris ligger här och solar med mamma Hilda som stöd 


För några veckor sedan klädde vi in portarna med foder och plåtar.


och ni som läst tidigare i bloggen vet att vid alla byggen här på gården, stora som små finns alltid vår lilla kvalitetsansvarige på plats för att kolla så det blir bra. Här har han klättrat på stegen upp på Henke för att se till så det inte blir nåt fusk.


Jag har byggt in källartrappan med staket och grind och skönt var väl det när lille Alvin (systersonen) var på besök tidigare i veckan så behövde jag numer inte vara orolig att han skulle trilla ner där.


Jag har nu varit hemma i 7 veckor från jobbet och det börjar verkligen kännas att man går i "väntans tider", men visst det har varit väldigt skönt och jag har både kunnat städa/rensa hela huset samt gjort en del mindre renoveringar. Så här ledig har man ju inte varit sedan man gick i skolan för typ 15 år sedan då jag lyckligtvis hållt mig med jobb sedan första dagen efter studenten. 


Hoppas även ni har har det bra i det härliga vårvädret och njuter av denna tid som enligt mig är den helt klart bästa tiden på året när allt slår ut och bara blir finare och härligare för var dag som går.


Kramis   

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards