Alla inlägg den 12 juli 2010

Av Pauline Eriksson - 12 juli 2010 09:29

Herregud vilken helg vi har haft, inte speciellt välarrangerande, helt sjukt varmt men vilka prestationer vi har gjort.


"Team Fabulous" Består av min fantastiska häst Farax, min alltid närvarande obeskrivliga syster, min underbara pojkvän Henrik och så lilla jag som styr runt fantastiska Farax. Vi tillsammans har gjort 2 st helt otroliga tävlingsdagar mot över 20 st duktiga ekipage från 9 st länder.


Lördagen började som vanligt med utställning och vi fick ganska låga poäng som vi i och för sig hade förväntat oss eftersom inte Farax är speciellt arabtypisk men ridklasserna gick superbra.


2:a av 19 i Westernhorsemanchip

3:a av 19 i Western pleasure

3:a av ? i versitailen

3:a av " i western riding


och vi slutade 3:a i guldcupen.


Söndagen gick ännu bättre (EM-klasserna)


4:a av 20 i Western Horsemancip

4:a av 20 i western horsemanchip

bronsmedalj av ca 15 i Trailen (Jiiippiiii)

3:a i versitailen

och helt otroligt 1:a i Western Riding (Så himla glad)


och hör och häpna, vi fick även utmärkelserna


High point Rider

Bästa vallak

och i slutet BÄST IN SHOW


Fattar nog inte riktigt än hur bra det har gått, måste nog få smälta detta lite.


Nu är vi hos Janicke och Magnus och vi har sovit här i natt, Faraxen har fått gå i hage och är precis nybadad för ännu ett äventyr och det är Kvalen i Stora SM för alla raser. Han känns väldigt fräsch och pigg så därför känns det bra att forsätta tävla, annars hade vi styrt hemmåt efter denna obeskrivliga helg.


Detta blev en kortfattning av en lång helg och jag återkommer med bilder och mer berättande.


Kramis och tack till ALLA som var på plats och hejade fram oss till dessa resultat, jag kände ett enormt stöd och jag lovar att alla konkurrenter var avundssjuka på min FANATOMISKA HEJAKLACK.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards