Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

I natt gick Baronen över gränsen.

Av Pauline Eriksson - 3 januari 2011 21:50

Barre Baronen är en härlig katt nästan jämt men inatt vaknade vi av att han lekte i sängen nere vid våra fötter med en MUUUUS!!!   Det är helt okej att han fångar möss men jag vill inte ha dem i sängen, han är ju oxå precis som många andra katter en taskig jäkel som tortera de stackars kräken till döds. Jag fick tag i musen och fick ta på mig stövlar och jacka för att gå ut och.....

Detta har varit min första jobbadag efter julledigheten så det var mindre trevligt att bli väckt på natten.


Hoppas att detta är en engångsföreteelse för annars är det nog bud om att stänga sovrumsdörren på nätterna.


I helgen var tigern på upptäcksfärd i det fina vädret.


han kollade även in den stora vedhögen som Henkes kompis va och lämnade.


Ikväll hade han denna sovställningen i kökssoffan och den var helt ny för mig och Henke  

        

 
 
Ingen bild

Henrik "stinsen" Hansson

5 januari 2011 13:27

Baronen är kung,om han får säga det själv alltså:)! Tyckte det va dags för mig att skriva lite nu!

Pauline jag älskar dig.

 
Ingen bild

Emmy

6 januari 2011 17:24

Ha ha.. vilken super rolig kisse! måste upp o mysa med den lille sötnosen mkt snart!!!!

 
Ingen bild

Pauline

6 januari 2011 18:31

Ja han är en härlig individ och självklart måste ni komma hit snaaart!!!

Kramis

 
Ingen bild

Ann-Charlotte Standert

7 januari 2011 14:55

Hihihi... han är världens bästa musfångare, alla bengalerna här hade aldrig en chans, han tog altid musen =) fast att mata mig i sängen har han aldrig gjort, tack och lov ;P
Det är så härligt att se bilder och läsa om han underbara liv hos Er! ur djupet av mitt hjärta TACK!!! jag saknar honom djupt som ni nog förstår nu när ni lärt känna honom. Håller med Henke det bor en Kung i Baronen En nospuss från gammelmatte

 
Ingen bild

Pauline

8 januari 2011 11:34

Hej Ann-Charlotte
Ja,jag kan verkligen förstå att du saknar denna härliga cirkusartist och vi är oerhört förtjusta i honom. Vi får försöka hitta ett datum så Ni kan komma och hälsa på honom.

Baronen nospussar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards