Alla inlägg under mars 2016

Av Pauline Eriksson - 11 mars 2016 10:21

Förra veckan kom vårt senaste inköp till gården, en harvmatta som funkar både till paddocken och gårdsplanen. En av de billigare som finns på marknaden men jag är väldigt nöjd med den till paddocken. Det blev en mycket luftig och fin yta och det räcker att köra en gång.

Av Pauline Eriksson - 10 mars 2016 21:57

Z börjar bli en riktig westernhäst eller rättare sagt jag börjar tro att han kan bli riktigt bra framöver. Har inte nån direkt plan på att tävla i år men jag har löst licens på han så ifall jag känner för det så kanske. Har ridit lite i den nya westernsadeln nu och det känns bra förutom att det är lite osmidigt med nya sadlar innan dem är riktigt inridna. Ikväll fick båda pojkarna var sitt halvtimmes pass i paddocken.

Av Pauline Eriksson - 6 mars 2016 17:03

Henke har kämpat väl med spackling och målning vilket tar längre tid än man tror. Idag har jag även satt foder runt fönsterna.

Idag har även syrran, mamma, Hugo och Alvin varit här ett par timmar. Alvin hade ju önskat sig en ridtur på sin favorit Farax och det ställer vi naturligtvis upp på.

Petra hjälpte mig sen med att filma när jag red Zirocco, det är bra att studera sin egen ridning då och då.


 

Av Pauline Eriksson - 5 mars 2016 12:59

Z är en tuff tuff tuffing och så går han som tåget nu för tiden. Har precis varit ute en runda i skogen och jag är verkligen supernöjd med han. Nästa helg blir det eventuellt en ny utflykt till mitt och Farax gamla hem.
Så här fin va den vita när jag skulle rida idag, Z kan verkligen konsten att skita ner sig.

Håller på med ett litet nytt projekt, en sadelbock att ha i bilen. Än så länge bara ett skal men slutprodukten kommer nog visas här om jag blir nöjd.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards