Alla inlägg den 1 september 2010

Av Pauline Eriksson - 1 september 2010 20:49

Jag, Henke och Farax ska få ett nytt hem om "en månad" för igår skrev Vi på kontrakt på en Hästgård ca 2,5 mil här i från. Hur kul som helst och vi är helt lyriska, kan knappt fatta att det är sant  .


Så igår blev det skumpa för att fira detta och idag börja det sjunka in att vi faktiskt ha köpt en gård. Det ska bli oerhört skönt att ha ett eget ställe där man kan göra vad man vill och gården har redan stallbyggnader för häst och färdiga hagar och ridpaddock så det är bara för Henke och mig att sätta vår prägel på stället.


Faraxen kommer så klart att vara huvud"personen" på gården men tyvärr   så kommer Alfred inte att kunna följa med och bo med honom så nu behöver vi få tag i en sällskapshäst att låna i alla fall över vintern. Helst ska det vara en häst som Henke kan rida och sköta för han är heltaggad på det nu.


Jag har nu trappat ner Farax ridning ganska rejält eftersom jag har haft lite annat att tänka på som Ni kanske förstår, men ska försöka hålla igång han 4-5 dagar i veckan. Vi har ju en tävling kvar som vi inte vill missa, på bökeberg 5-7 november.


Det är klart min häst är värd ett lite kravlösare liv nu efter denna "fanatomiska" säsong som han har gett sin oerhört tacksamma matte.

Foto: Pauline Högdahl

 

Tjo flöjt  

   

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards