Alla inlägg den 5 september 2010

Av Pauline Eriksson - 5 september 2010 20:18

I fredags hade vi kräftskiva på jobbet och det var jättetrevligt, det blev även en vilodag för Farax.


I lördags red jag ut en runda själv med Farax och det var en helt underbar ridtur tillsammans med min Prins. Sen kom Emmy ut till stallet och gjorde Alfred iordning för ett pass i paddocken. Jag höll lite lektion för dem och vi fortsatte med träning inför galoppombytena och nu börjar hon få fatt i den där stora bakdelen och vi avslutade med att göra 2 st byten mellan 3 st koner på ena långsidan... mycket bra jobbat  .


Henke var nere i skåne på veteranmarknad på lördagsförmiddagen men när han kom hem så packade vi ihopa lite grejor och sen drog vi till hans stuga på Öland.

Det blev en härlig, lugn vistelse och vi resonera så att detta var sista riktigt lugna helg innan vi tar över gården, sen blir det "action".



Ikväll skulle Elina hjälpa mig och hoppa Farax, och precis då kom Emmy som styrde upp det samtidigt som hon gav mig en hel del tips och råd som jag tydligen hade glömt sen förra vintern  .  Efter hoppträningen gick Elina och hämtade sin fina unghäst "Belmondo" och så hjälpte jag dem med lite träning. Jag visade henne lite grundläggande övningar som kan hjälpa dem i framtiden och sen la vi ut en pressening som vi "lastade" honom över. Efter lite motstridigheter som gjorde att jag tog över så fick vi en toppen bra avslutning med att han gick över den halft utlagd lugnt och fint. Det är verkligen en supertrevlig häst som kan bli hur bra som helst, har inte foto på han men jag få fixa det.


Imorgon är det måndag igen och en ny jobbavecka... härligt härligt

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards