Alla inlägg den 15 september 2010

Av Pauline Eriksson - 15 september 2010 21:34

Så är det sol men just när jag och Henke hade påbörjat vår ridtur tillsammans med Farax och Plex ikväll så kom det en rejäl regnskur som gjorde oss båda blöta. Men sen blåste dem molnen bort och det blev en härlig ridtur men på slutet började jag frysa lite smått så det va skönt att duscha varmt efteråt.


Det va många i stallet som var ute och red ikväll och alla fick sin beskärda del av regnet, vi mötte Elina och Emelie påväg hem i en väldans fart.


Här kommer några foton på Elinas unghäst Belmondo.


En härlig unghäst med ett bra grundtemprament.


Matte Elina är hård men rättvis  


Jag och Bellis efter ett träningspass i ridhuset... kompisar blev vi direkt.


Det är verkligen mycket bra som händer just nu och ikväll har vi kommit överräns med ägaren till hästen (Migge) i Skåne som vi var och tittade på förra veckan.

En häst som både jag och Henke föll för direkt, en rejäl varmblodig travare som verkar vara en gentleman långt ut i hovarna  -

Så den 15 oktober när Farax flyttar till gården så kommer han att få Migge som ny kompis, jag och Henke är väldigt glada och tror att han blir en toppenkompis till Farax.


Detta är Migge och ni kan läsa mer om honom på hans mattes blogg; http://migliore-iran.blogspot.com/

  


God Natt, för nu ska jag gå och borsta tänderna  

Av Pauline Eriksson - 15 september 2010 07:25

Härligt med höst tycker jag förutom när det är regn och rusk som nu, tycker mer om när det är hög luft och si så där 14 grader (då är det perfekt). Tyckte att det var dags att byta lite färger här på bloggen.


I söndags kväll tränade jag Elina och hennes unghäst Belmondo och det gick super, det är verkligen en jättetrevlig häst, ortfarande ingen bild men jag kanske kan be Elina maila nån bild på Bellis.


I måndags kväll va jag i Mästaremåla och fikade med pantertanterna Karin, Gittan och Sussan, det var trevligt som vanligt och nästa gång hoppas jag att det blir träff på vår nya gård  .


Igår kväll blev det ett kortare pass med Farax i paddocken men han känns verkligen jättefin nu när han inte rids så hårt och jag tror det gör honom gott att få lite mindre belastning på sin kropp. Märker dock att både hans och min kondition inte är vad den har varit och det är nog mest min som jag oroa mig för, behöver komma igång med träning men nu är det inte så mycket tid för det.


Kramis

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards