Direktlänk till inlägg 27 november 2009

Nu är det slut på det gråa

Av Pauline Eriksson - 27 november 2009 23:38

I helgen är det 1:a advent och jag har redan pyntat med tomtar, stjärnor, ljus och känner mig redo att börja längta till julaftonför då kommer tomten med en massa klappar..hehe..

Lika roligt som det är att få klappar så är det att ge, framför allt när man har kommit på en riktigt bra grej för då är det så kul att se reaktionen på den som får klappen.


I morse försov jag mig, konstigt eftersom jag vaknade 06:15 men jag brukar stiga upp mellan 05:15 och 05:30. Hade helt enkelt stängt av klockorna utan att vakna, händer inte mig så där ofta för jag är en morgon människa och brukar har lätt för att stiga upp. Varit på Karlshamnskontoret hela dagen och när jag kom hem tog jag in hästarna och sen sprang jag en runda "skönt" .

På kvällen red jag en stund i ridhuset och Tina red Alfred, jag övade igen på att rida utan huvudlag endast med en rem runt halsen. Ikväll behöll jag tränset på och knöt fast tyglarna i hornet och på så sätt kunde jag ta tag i honom när han gick emot vänsterskänklen som han gjorde i onsdags och sen förstod han att han inte kom undan i alla fall för denna gången. Det är ganska häftigt ändå att kunna rida och styra så pass bra utan att ta i tyglarna det känns "grymt" "häftigt" och vi har bara börjat träna på detta. Vilken stjärna han är min Prins Farax.


  


I morgon har jag lånat ut Ruxen till Tinas arbetskamrat Emelie och Tina ska rida Alfred, hoppas på att det ska gå bra. Jag har träning med nya elever "Sandra och hennes häst Lucki" och på kvällen har jag tjejfest med mat, dryck och snacks så det blir fullt upp ändå.


Kramisar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pauline Eriksson - 21 oktober 2019 06:37

September var det mest häst hela helgerna med träningar och tävlingar för både mig och Ronja. Igår började vi ett nytt projekt på gården. Henke grävde och jag hämtade virke så nu får vi se vad det blir denna gång. ...

Av Pauline Eriksson - 22 augusti 2019 19:56

Och vi kommer snart slippa 7 stolpar på gården. Lippy va med och kollade så allt gick rätt till, inte rädd för en Grävis direkt. ...

Av Pauline Eriksson - 13 augusti 2019 19:28

Igår satte vi de sista stolparna och efter 260 meter är vi rätt så trötta på att sätta staket. ...

Av Pauline Eriksson - 16 juni 2019 09:01

Vår nya 23 tons Grävis har fått börja visa vad han går för. Inom några månader kommer dem äntligen och gräver ner elen och vi slipper sju stolpar på gården. Samtidigt passar vi på att göra om hagarna. Igår va Hugo här och hjälpte Henke att flytta ...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards