Alla inlägg den 11 november 2009

Av Pauline Eriksson - 11 november 2009 20:49

Igår red jag inte Farax för jag och min kollega Jari var på föreläsning med "Igor Ardoris" om lycka och att lyckas. Det var en väldigt bra föreläsningen, så bra så att jag tom köpte hans bok "SjälFörsvar" som enligt vad det står på baksidan ska hjälpa en att utveckla förmågan att lita på sig själv, tro på sin framtid, hantera motgångar och förankra positiva känslor i vardagen. Det låter väl som en bra bok, ska bara ha tid att läsa denGlad.


Efter jobbet idag hämtade jag Hugo och åkte till min pappas jobb (Södra sågverk) vilket även var min arbetsplats för många år sedan (typ 8 år sedan) för att göra ett studiebesök. Det blev jättetrevligt, jag träffade några gamla arbetskamrater och Hugo var fassinerad av alla stora maskiner.. Nu kom Tina för att kolla Grays Anatomi, fortsätter snart....

Nu är jag tillbaka.


Hugo och morfar, dock inte idag för när det väl gällde så vågade han inte åka nån stor maskin


NU TILL GREJEN


Stacy Westfall i ett av sina fantastiska nummer

     


Ha ha, snart kan hon slänga sig i väggen hahaha... eller inteObestämd

Nä, skämt åt sido, idag började jag och Farax vår karriär "without a bridle" och dessutom barbacka, och det gick över förväntan men vi har flera mil kvar innan vi ens är i närheten av Stacys finess. Kan knappt fatta att jag bara gjorde det, jag är så feg ibland innan jag har provat. Jag som inte ens knappt har kunnat rida barbacka förräns i år eller jag har helt enkelt inte övat på det, trotts mycket tjat från Emmy om hur bra det är att rida barbacka då och då. Jag erkänner att hon har ju haft rätt hela tiden men jag behöver ofta lite tid på mig innan förändringar så att jag känner att jag har kontroll. Idag släppte jag ännu mer på kontrollen när vi plockade av Farax tränset och endast med en tygel runt halsen red vi runt och efter att ha travat och galopperat lite tänkte ge mig på ett byte så kände jag att där gick gränsen, vi får nog träna lite mer innan. Men vilken känsla det va ändå, det kändes i alla fall som att jag hade ganska mycket kontroll även om jag hade velat ha lite mer, fast att inte ha full koll börja kännas ganska bra det oxå. Tack Emmy för att du puscha mig att prova nya saker och bli lite modigare tillsammans med min Prins och jag tror nog att Farax tackar dig oxå för att jag släpper lite på kontrollen ibland.


Sandra filmar med sin mobiltelefon 

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards