Alla inlägg den 22 november 2009

Av Pauline Eriksson - 22 november 2009 17:27

Träningsverkan jag vaknade med idag skojar man inte bortSkrikandes.. tog mig precis ur sängen. Tog med Farax på en promenad eftersom det inte var nån mening att släppa ut dem och Farax och Alfred är ju vana vid att gå ut kl 6 på mornarna. Ruxen är lite stel i sina ben så det passade bra för både han och mig att komma igång lite. Efter att ha mockat och lagt in nya lakan (spån) i boxen så gick jag in och åt lite frukost och klädde på mig "dressyr outfiten". Farax fick sen en fin inbakad fläta, (inte så lätt att knoppa hans långa man) och en liten knopp i luggen. Karin (Farax uppfödare) med familj kom och tittade när vi dressyrade och naturligtvis min "manager" Petra som även är min kära syster och står för fotograferingen.


Farax och Alfred tittar ut från sina boxar färdiga att tävla


Farax kändes fin och framåt men lite svårt att hitta tävlingsnerven när det endast va jag och Emmy som deltog i vår klass. Det blev inte heller bättre procent än förra gången utan vi fick nöja oss med 62,07% men kommentarerna var mycket bättre tex stod det i förra att "mer energi" önskades på flera punkter och idag stod det "god energi" på flera punkter så vi är jättenöjda med det. Som alltid går Faraxen i fin form och är mjuk men jag har svårt att sitta i en dressyrsadel så jag hade svårt att trampa ner hälen och hamnade lite i framåtvikt.


Vet inte men det ser nästan ut som om Farax räcker ut tungan till sin kompis Alfred.... Fy dig FaraxGlad


Uppställda och nöjda med dagen

  


Finaste finaste Farax ställer som vanligt upp till 100% för sin matte, tack min älsklingKyss.


Petra och Karin, PO och deras barn Kajsa-Lisa och Wilhelm följde sen med in på fika och sen vart jag så himla trött så det blev soffan nån timme.

Imorgon är det jobb igen och tänkte jag skulle sätta mig på vårdcentralen på eftermiddagen för att ta det där svinvaccinet.


Ha det gott alla glada och goa läsare

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards