Alla inlägg den 14 november 2009

Av Pauline Eriksson - 14 november 2009 20:12

Läste detta idag och det är visst "Einstein" som har sagt det... tål att läsas och tänkas överOskyldig.


I torsdags red jag och Emmy ut en runda i mörkret och Igår fick Ruxen vila igen, som ni märker så har jag faktiskt som jag sa innan börjat ta det lite lugnare och det är bra för när jag rider så känns han fin och positiv.

I natt har jag passat Hugo för syrran jobbade i natt så jag sov i hennes nya säng, men det var ingen höjdare, alldeles för mjuk för min smak (ont i ryggen). Körde hem på förmiddagen och skulle börja städa lägenheten men först gick jag och Tina en långrunda i det sköna vädret. På eftermiddagen körde jag till höbonden för att hämta ett lass hö innan jag ska byta däck på bilen och ställa in transporten för vintern hos mamma och pappas. Det gick bra och sen tog jag in pållarna, hade tänkt att vi skulle löshoppa ikväll men Emmy kunde tyvärr inte, då tänkte jag att jag skulle öva att rida lite utan träns men istället blev det ett super bra reiningpass. Har inte tränat reining på länge och herregud var taggad han var och vilka spinn vi gjorde, snacka om att det vi tränade på i somras har mognat (super)Tyst.

Härligt med en lugn och fredlig lördags kväll hemma efter förra helgens storstadsbravader, och det var så skönt att vara i stallet utan en massa folk och även kunna träna i lugn och ro. Har börjat tänka och jobba med min sitts som jag känner är ett måste nu när Farax är så himla taggad och känslig och barbackaridningen tror jag är jättebra men även att verkligen fokusera när man rider och tänka på hur man sitter och använder sina hjälper. Jag har alltid varit väldigt självkritisk och sätter alltid upp höga mål och ska vi till Arab-EM nästa år så gäller det verkligen att fokusera på detaljer för att han nått att hämta i Österrike, och det är ju inte frågan om att delta utan om att vinna...hahaha... som sagt man ska ha höga mål så kanske man når en bra bit i alla fall.Foten i munnen


Farax ikväll efter superbra genomfört reiningpass.. puss på dig Ruxen du är bästKyss


Imorgon blir det häst för hela slanten, först en skogsrunda med Farax och sen ska jag iväg och rida en Quarter som heter Sonny vars ägare inte är så ruttinerad men Sonny ska visst vara duktig så vi får väl se vad han går för. På eftermiddagen har jag bokat med Karin i mästaremåla med hennes fina Robyn som vi satt in förra gången så det blir att fortsätta på den banan i morgon.


Har det gott så länge...

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards