Alla inlägg den 21 november 2009

Av Pauline Eriksson - 21 november 2009 20:02

Idag har jag fått en hel del gjort, kl ringde kl 7 och efter frukost slängde jag in en maskin tvätt (tvättmaskingen står i pannrummet) påväg ut till stallet. Jag hann mocka innan Emmy och Tove kom, sen borstade vi och gav oss iväg på en helt underbara ridtur för idag har vädret varit helt fantastisktCool så det blev en längre tur.


Emmy på Alfred och Tove på Silvia mitt ute i Rosenholmsskogarna

  


Farax och jag påväg hem till Gården

  


Här ser ni gården som Farax och jag bor på, fast jag bor inte i det stora gula utan i lägenhet i ett litet rött hus (Gamla Ateljén).


Söta Annie stod och gnäggade i en av hagarna när vi red förbi


Emmy och Alfred fint uppställda

        


KompisarSkrattande

  


Körde sen till mamma och pappa för att byta däck på "Britta" och hon fick även en snabbtvätt, hann även med en fika med mor och far (trevligt).


Fortsatte sen till Friskis för att vara med på ett nytt pass "cirkelfys", vilket innebär 10 olika stationer där man kör 45 sek på varje i 4 varv och det lät väl inte så svårt. Herre gud efter andra varvet var jag helt slut och när det var dax för det fjärde så gick det på ren vilja, jag kommer ha duktigt med träningsvärk i morgon.

Ja, och imorgon är det dressyrtävling här på klubben, eller tävling och tävling det blir programridning för mig och Emmy eftersom det inte är fler hästar som ställer upp. Det är lite fler ponnysar men det är ju för tråkigt när det väl anordnas något och så få ställer upp, tycker synd om dem som lägger ner en massa jobb.

Farax och mitt mål är i alla fall att slå 62,75% som vi fick för 1,5 år sedan när vi red samma program (LB 1)

Han fick en långrycktning i kväll så han är fin imorgon, syrran kommer och ska fota lite när Faraxen är dressyrhäst.


Ni får rapport och bilder imorgon.... Kramis.

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards