Alla inlägg den 15 november 2009

Av Pauline Eriksson - 15 november 2009 20:08

Idag har jag hunnit ganska mycket men hade planerat att hinna mer, men så är det nästan alltid, jag är alltid en tidsoptimist. Dagen började med en härlig skogsrunda med Farax, han var jättepigg och ångade på som bara den. Efter att ha fixat i stallet och hunnit med att äta lite så hämtade Chris mig och vi körde ut till Öljersjö för att träffa hennes chef Åke. I somras köpte han en quarterhäst vid namn Sonny, Åke har endast tagit några intesivkurser i ridning men är helt såld på denna härliga konst och är bestämd på att lära sig och är helt inställd på westernstilen. Sonny är palominofärgad valack med ett gott temperament, efter att ha pratat en stund med Åke så provred jag Sonny och det kändes som att han kunde en hel del. Lite stel här och där men när jag satte lite press på honom så tog han det bra och började jobba. Åke fick sedan sitta upp och jag började sakta hjälpa med hur han ska kommunisera med Sonny för att han ska bli lyhörd och mjuk. Efter denna lilla träning så ville Åke att jag skulle komma tillbaka och fortsätta hjälpa han och Sonny att komma vidare i sin kommunikation.


Sen var det bara att köra hem och hämta hästtransporten och ta med den till Nävragöl där den ska stå hos mina föräldrar över vintern. Jag lämnade den bara för jag hade ju bokat träning även med Karin i Mästaremåla så jag for dit direkt. Karin hade gjort ett superbra jobb med sin fina Robyn för hon var mycket lyhörd och känslig, jag började med att longera henne en stund och sen satte vi på henne en sidepull (bettlöst träns). Karin hängde på henne några gånger innan hon satt upp och vi gick en runda, det gick super, Robyn vinglade lite och blev lite sur när Karin la till skänklarna om henne men annars skötte hon sig exemplariskt.Skrattande. Efter god fika hos Karin och Jonas så for jag hem till föräldrarna igen för att tvätta transporten innan den ska in under skjulet. Fick god hjälp av världens goaste unge "Hugo", han skulle så klart hjälpa moster.


Ren och fin till nästa säsongTyst

  


Skulle även ha hunnit tvätta bilen och byta till vinterdäck på den men jag var ganska trött när Hugo och jag var klara så det får helt enkelt bli en annan dag. Hade beställt hemmagjord pizza av min kära mamma så det blev pricken över i:et när man hade vräkt i sig det... supertrött... se nedanFlört.


Hamnade på golvet i köket för att gosa med min Isak och det är väl klart att lille Lucifer oxå ville vara med och brevid sitter Hugo och vill även han ha mosters uppmärksamhet... snacka om att man kände sig omtyckt.

  


Kunde sen lägga mig i mammas och pappas badkar med en ansiktsmask... hur skönt som helst... hur ofta händer det... juvligt var detCool.

Nu ska jag försöka sova för imorgon kl 03:30 ringer kl för vi ska till ""ULLARED"", det är tradition att åka dit i mitten av november. Vi är ett tjejgäng som har hur kul som helst, fika på Göstas konditori i Smålandsstena och sen handlar vi gärnet på GeKås...


God natt och sov sött

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards