Alla inlägg den 17 november 2009

Av Pauline Eriksson - 17 november 2009 17:41

Hej alla glada, igår var jag tillsammans med fyra andra brudar på Ullared och handlade, handlade och handlade hur mycket som helst. Det är liksom det man gör på Gekås i Ullared, det finns allt och lite till och man kan lätt gå där en hel dag och bara choppa loss. Men det är resan och traditionen som är roligast, vi starta mellan 04:00 och 04:30 och så kör vi till Smålandsstena, där finns ett fik som heter Göstas Konditiori och där stannar vi och fika. Det är väldigt viktigt att vi få sitta vid samma bord för att komma i rätt stämning sen är det bara ca 5 mil kvar till Ullared och det är bara att haffa en vagn och skynda sig in och börja handla. Alla går åt varsit håll och vid 12 tiden träffas vi utanför för att äta lunch och prata ihop oss, sen splitras vi igen och framåt 4-tiden börja vissa träffas och bara gå runt och handla en massa onödiga saker. Igår var jag hemma vid halv elva och var väldigt trött men ganska nöjd med mina inköp och framför allt att jag hittat en del julklappar.

 

Från vänster har vi Petra, Tessan, Angeli och Helen och i Petras bil är det endast hennes, Tessans och mina grejor för Helen och Angeli hade egen bil, så ni förstår att det köps en hel delSkrattande. Se ni vad glada alla är (förutom Tessan men det var hennes premiär) trotts att alla har gjort av med ett antal tusenlappar..Tyst 


Vet inte om jag har sagt tidigare att det är dressyrtävling på söndag här på klubben och jag har anmält mig och Farax till LB 1:an som vi red förra året tror jag att det va. Tänkte se om vi kunde få bättre procent än förra gången och sen är det kul att vara med när det anordnas något här hemma. Fast det va inte så många som hade anmält sig så vi får väl se om det blir av. KonstigtObestämd, annars klagas det att det aldrig händer något men när det väl gör det så är det ingen som vill ställa upp... tråkigt. Ikväll har jag ialla fall övat på programmet och det gick väl hyfsat, Elina hjälpte oss för jag har inte ens skrivit ut programmet som vi ska rida men nu tror jag att jag kan det.


Så här såg han ut förra året (om det nu var det eller var det förra igenOskyldig) som dressyrhäst men nu tror jag att han har blivit lite maffigare.

Farax dressyrhäst     


Nähä, ingen vila ingen ro för nu ska jag in och köra styrka/spinn passet på Friskis och det ska bli skönt för jag missade förra tisdagen.


Kramis så länge

Presentation

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Besöksstatistik

Arkiv

Sök i bloggen

RSS

Sponsorer


Ovido - Quiz & Flashcards